6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    MeMeZu

Duurzaamheid Apple en iCloud

Met de introductie van iCloud ben ik ook een beetje verdrietig geworden. Ik heb naast en MacBook Air een iPhone 3G en een Power Mac G5. Tussen deze apparaten sync ik nu met MobileMe.

Het ziet er naar uit dat ik niet over kan stappen naar iCloud zonder verlies van mijn sync functie. Volgend jaar juni wordt ik dus gedwongen om nieuwe hardware aan te schaffen om gebruik te kunnen blijven maken van de sync functie, maar dan via iCloud.

Apple maakt graag gewag van haar duurzaamheidsstreven, maar in deze strategie kan ik dat niet herkennen.

Nog erger voor Windows is een controlpanel ontwikkeld. Dit zou voor een PPC toch ook mogelijk moeten zijn

Bijdrager
    Lifelogger

Sterker zelfs… onder Snow Leopard kun je al niet eens meer met iCloud werken! Echt belachelijk! Dat systeem is net een jaar oud.

Bijdrager
    MeMeZu

Al was er wel een gerucht dat het op Snow Leopard zou werken. Iemand zou de controlpanel op Snow Leopard kunnen testen. Wie weet!

Bijdrager
    Lifelogger

Zou het wel mooi vinden als ze dat doen. Ergens moeten ze het bijna wel. Tenslotte ondersteunen ze ook nog het oude Windows Vista! Zou raar zijn dat ze hun eigen merk gebruikers in de kou zouden laten staan.

Moderator
    unSOUND

Aangezien één van de belangrijkste opties, het synchroniseren van sleutelhangers, systeemvoorkeuren en plistbestanden uit iCloud is geschrapt, wacht ik zo lang mogelijk met migreren naar iCloud… Hopelijk komt iemand met een alternatief vóór Apple de stekker uit die functies trekt.

Bijdrager
    Marius1976

In diverse topics heb ik dit zelf inderdaad ook al aangekaart. Ik vind het ook een giller. Ik heb destijds m’n Apple apparatuur (een iMac en een iBook) gekocht ondermeer vanwege het gemak van dat synchroniseren… dat leek mij wel wat.

Nu apple mij dat ‘afneemt’ voelt dat ook heel erg fout inderdaad.

Ik merk nu ook dat nu ik overgegaan ben op iCloud (met m’n MacBook Pro) dat m’n iBook en iMac niet eens meer kunnen synchroniseren met MobileMe. Het is gewoon gedaan ermee.

Nu zijn er steeds allemaal van die ‘wiseguys’ hier die dan gaan vertellen dat je nog ‘genoeg’ met je iBook of iMac kunt doen, maar dat is niet waar het hier om gaat. Het gaat er om dat ik (de klant) een product heb gekozen vanwege bepaalde functies… ik vind dat Apple dat niet zomaar kan stopzetten. Maar ja, wie ben ik….

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.