4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    RENE AMPLO

Dutch dictionary in Microsoft Office Word 2011 (14.0.0)

Het probleem heb ik al geruime tijd, echter door ‘Check spelling as you type’ uit te vinken zag ik het niet meer. Maar spellingcheck in word blijft toch erg handig en ik heb het graag weer werkend.

Dit is het probleem. (‘Check spelling as you type’, staat weer aan). Wanneer ik naar Spelling and Grammer > Custom dictionairy > Dictionairies… > Language: Dutch > OK ga. En ik gooi een spellingcheck over mijn document gaat hij over elk goed gespelde Nederlands woord heen en geeft hij engelse alternatieven aan. Ik heb echt van alles wat op google te vinden is al geprobeerd maar hij blijft steeds engelse alternatieve woorden aanbieden.

Ik ben benieuwd of jullie wat weten.

Mocht dit in het verkeerde topic zitten verplaats het svp.

Bijdrager
    jv65

En als je Nederlands (in jouw geval Dutch) selecteert bij Tools > Language?

Bijdrager
    ZCase

Het pad in ‘voorkeuren’ dat je aangeeft, is bedoeld voor aangepaste woordenlijsten. Dat zijn aanvullende lijsten die je zelf maakt en die gebruikt worden naast de hoofdwoordenlijst. jv65 heeft het bij het rechte eind. De taal van je getypte tekst correct instellen en dan wordt vanzelf het bijbehorende woordenboek gebruikt. Niet vergeten eerst de hele tekst te selecteren, want de functie wordt alleen op de selectie toegepast. Als je wilt dat de taal altijd op Nederlands staat, dan moet je je standaard sjabloon aanpassen (normal.dot) of een nieuw sjabloon aanmaken. De taalinstelling zal in jouw huidige sjabloon waarschijnlijk op Engels staan omdat je een Engelstalige versie van het programma hebt.

Bijdrager
    RENE AMPLO

jv65 en ZCase.

Waarom heb ik dit nou altijd haha! Het antwoord is zo eenvoudig :).

Bedankt :)!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.