20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:

Bijdrager
    vogel

Duolingo! Wie wil er nog meer een nieuwe taal leren?

Okay, er zijn veel manieren om een taal te leren: cursussen, boeken, praten met mensen die de door jouw te leren taal als moedertaal hebben (en dus lekker af en toe flink op je bek gaan), maar als oefening voor elke dag ben ik helemaal gek van Duolingo. Het leuke is dat je daar ook elkaar kunt volgen en uitdagen, mocht je dat willen.
    Wie doet hier nog meer aan? Mijn profiel vind je hier.

Het werkt vanuit het Engels en ik heb al gemerkt dat het niet altijd even goed werkt, maar toch heb ik er al best wat geleerd. Je kunt het ook als app op je iPhone of Android telefoon installeren.. ¿Nos encontraremos allí?

Bijdrager
    janbertwedman

Een hoop mensen hebben al moeite met 1 taal.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Een hoop mensen hebben al moeite met 1 taal.

Dat is alleen maar op dit forum….

Bijdrager
    Лукас

Ben niet verder gekomen dan level 1 Spaans..

Bijdrager
    iPrincess

Duolingo es un app muy fantástico! Tengo las lenguas español, alemán y francés en mi cuenta, pero mi énfasis es alemán. Aunque pienso es un app, es para entretenimiento. Si aprendes una lengua muy buen, Duolingo no es lo estás buscando.

Tot zover mijn Spaans wat ik weer heb opgehaald met Duolingo (in een ver verleden twee jaren Spaans gehad). Ik gebruik hem vooral voor Duits, want ik merkte dat vooral de grammaticale regels snel wegzakken en het is een leuke manier om zo je talen weer een beetje naar boven te halen. Ik had Duits ooit eens helemaal klaar als boom, maar een beetje laten versloffen en nu is hij niet zo goud meer. Oh en ik doe nog een beetje Frans voor de leuk. Spaans wil ik eigenlijk verwijderen, maar ik ben bang dat ik dan ook mijn experience points ga verliezen :’). Ik zou weer Spaans hebben dit jaar, maar toch maar niet gedaan, en ik heb verder ook niks met het Spaans.

Ik heb ook een paar oefeningen gedaan van Nederlands > Engels, maar ik vind de Nederlandse vertaling af en toe wat houterig. Maar daar probeer ik aan mee te werken door vertalingen door te sturen zoals ik het zou vertalen.

Mijn profiel: https://www.duolingo.com/TMRPS

Bijdrager
    vogel

¡Te voy a seguir en Duolingo! Me parece tu español es muy bien. Lástima si quieres dejar estudiar este lenguaje.
    No tengo muchas problemas escribir en español y leerlo y todavía hay Google Translate para las palabras las que no conozco, pero hablar español es una historia totalmente diferente. ¡Uy, qué difícil!

Ik dacht dus dat ik goed was in Duits, maar ik ben echt zo’n Hollander die werkelijk alles wat betreft naamvallen en mannelijk, vrouwelijk en onzijdig compleet aan z’n laars lapt. Vandaar een matige level 8, terwijl ik me beter verstaanbaar maak in het Duits dan in het Spaans of Frans…

Bijdrager
    polansky

@joopjoopjoop

Hahahahaha – Ja die is goed!
    Wat mij betreft krijg je 2 duimen omhoog!

Bijdrager
    arnout

Geef mij maar die ouderwetse taalles op TV;)

Bijdrager
    vogel

Die sombrero ook…:lol:

Bijdrager
    iPrincess

Vogel, je bent niet de enige wat dat betreft! Hoewel ik wel een stuk beter ben in naamvallen en dergelijke, heb ik nog wel veel moeite met werden (in al zijn vormen) en met voorzetseluitdrukkingen (wij zijn verliefd OP, Duitsers zijn Verliebt IN).

Overigens, voordat ik aan DuoLingo begon had ik al acht jaar Duits gehad, maar een naamval lukte me echt niet. Dankzij mijn huidige fantastische docent, want doorzettingsvermogen en Duo een beetje als ‘controleorgaan’ ben ik een stuk beter geworden! Hoewel ik wel even met de neus op de feiten ben gedrukt hiermee, want ook mijn woordenschat is heel groot, maar grammaticaal was/ben ik echt een ramp af en toe.

Bijdrager
    Brombeer

De Duitse liefde is ook nog eens reflexief.

Bijdrager
    vogel

De Spaanse ook, in ieder geval als je verliefd wordt: enamorarse. De Engelsen en Fransen daarentegen vallen erin: falling in love, tomber dans l’amour.
    Mooi, die verschillen.

Bijdrager
    koen

Bijdrager
    Лукас

Ik ben rustig aan weer begonnen met het oppoetsen van m’n Duits, en daarna ook Frans. Duits heb ik altijd wel gehad op school dus het gaat lekker makkelijk maar ik zie dat ik toch heel veel die/der/das van woorden vergeten ben. Komt er wel weer in. Frans heb ik slechts één jaar gehad in de brugklas dus dat wordt een iets grotere uitdaging om het na bijna 10 jaar weer op te pakken.

Het leren van Spaans en Italiaans laat dan maar even op zich wachten, en eerlijk gezegd leer ik ook liever een Slavische en een Scandinavische taal bij (Noors en Czech/Slovak/Pools). Pools lijkt mij wel handig omdat je dan overal in Nederland aan een baan komt. Hopelijk komt Duolingo daar snel mee.

Bijdrager
    iPrincess

Nee.

Bijdrager
    Afroman

Ik kende de app al enige tijd maar ik heb nu maar eens gedownload. God wat leuk! Ook sowieso leuk om je talen die je al kent gewoonweg een beetje op te krikken! Leuke speelse manier om een taal te leren. Begint erg laagdrempelig maar voor een gratis ding is het perfect! Elke dag eventjes oefenen.

Bijdrager
    vogel

He empezado a practicar de nuevo! Cada día hago mi ejercicios durante 30 minutos. Me gusta mucho, pero es todavía mejor de practicar con alguien de España o América Latina.

Leuk Afro! Wat is je Duolingo naam?

Bijdrager
    Afroman

Haha nice! ik krik nu mijn engels op, daarna mijn Frans en daarna denk ik Iers of zo!

Plui5 is mijn naam.:)

Geblokkeerd
    Anoniem

Heb het een week geleden ontdekt, ben begonnen met italiaans. Italiaans leren vanuit het Engels heeft ook wel wat.

Bijdrager
    Targaryen

Ben ook al een maand of twee bezig met een cursus Engels – Italiaans via DuoLingo. Gaat prima!

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.