3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    joeyonline

Duo monitor probleem

Beste allemaal,

Ik heb mij aangemeld bij dit forum, aangezien ik met mijn Mac Pro 4.1 veel informatie van dit forum heb gehaald en de antwoorden vaak weet te vinden. Ik ben nu echter op zoek geweest naar een oplossing voor mijn probleem maar die kan ik zo niet vinden binnen het Web. Mogelijk dat jullie mij verder kunnen helpen.

Ik ben in het bezit van een Mac Pro 4.1, waar ik recent een nieuwe videokaart in heb gezet, zijnde een AMD Radeon HD7950 3gb. Ik heb tevens een tweede beeldscherm gekocht om op deze manier meer ruimte te hebben voor een applicatie welke ik gebruik. Het aansluiten van de schermen was geen probleem, aangezien ook dit weer op internet binnen no time te vinden is. Beide schermen werken en ik kan mijn browser gewoon van het rechter scherm naar het linker scherm verplaatsen en dergelijke. Ik merk echter dat er probleem is.

Mijn rechter scherm is een kopie van mijn linker scherm. ik heb dus op beide schermen mijn pop up menu en mijn taakbalk bovenin het scherm. Ik kan dan ook in beide schermen mijn applicaties openen. Op zich fijn, echter is de applicatie dan ook alleen beschikbaar in dit scherm. Bijvoorbeeld: Ik open Safari en maximaliseer deze naar het gehele scherm. Als ik dit in mijn rechter scherm doe, dan vult hij enkel het rechter scherm en niet de linker. Als ik vervolgens handmatig Safari ga vergroten en hem dus van het rechterscherm, al slepend, vergroot naar het linker scherm, dan wordt Safari doorzichtig op het scherm waar ik met mijn cursor NIET sta (zie foto 1). Als ik dan de muur los laat, dan verdwijnt het deel Safari wat voor het loslaten van de muis doorzichtig was (zie foto 2). Ik kan safari dus niet laten doorlopen in het 2e scherm.

Ik denk dat het probleem is dat mijn mac de schermen ziet als 2 losse schermen. Ik wil echter dat het 1 scherm wordt, dus dan mijn achtergrondafbeelding doorloopt en dat mijn applicaties te vergroten zijn tot de gehele 2 schermen.
    Is er iemand die kennis heeft van dit euvel en een manier heeft om dit te veranderen? Ik kan namelijk nagenoeg niks aanpassen in het onderdeel ‘beeldscherm’ binnen het configuratiescherm.

Ik ben benieuwd, Groetjes Joey.

(Foto 1)

(Foto 2)

• Dit onderwerp is gewijzigd 11 maanden, 2 weken geleden door  Night. Reden: Image tags aangepast

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Je moet in Systeemvoorkeuren in het paneel Mission Control de optie “Beeldschermen hebben afzonderlijke Spaces” uitschakelen.

• Deze reactie is gewijzigd 11 maanden, 2 weken geleden door  Waffle ಠ_ಠ.

Moderator
    Night

Hier staat alles duidelijk beschreven:

https://support.apple.com/nl-nl/HT202351

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.