15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    DEform

Duitse vertaler gezocht

Hoi,

De nieuwste hype in fotografie van de laatste maanden moet toch
    wel (H)DRI zijn.
    Met photomatrix zijn leuke resultaten te behalen, maar met
    DRI en photoshop hou ik alle touwtjes in handen, zoals ik het wil.

Nu vind je hier zeer weinig tutorials voor, ik heb er één gevonden,
    in het duits, maar duits is niet mijn sterkste kant!

*klik*

Bijdrager
    foobar

mmm… lees het eens heel goed door, ik denk dat het toch best wel te begrijpen is…
    maak aantekeningen van wat je ervan hebt begrepen en dan kan je uit je aantekeningen wel weer het overzicht halen…
    ik weet natuurlijk niet hoe veel moeite je hebt met duits:)

Bijdrager
    DEform

Best wel veel.
    Dus moet er een Duits/Nederlands lid zijn die dat even wil
    vertalen, zal ik hem eeuwig dankbaar zijn!!
    (en in’t rood staan bij hem)

Bijdrager
    Thoomas

Je kan de website in Systran zetten, en van het duits naar engels vertalen, dan ben je ook al een stuk(je) verder

Bijdrager
    beammeup

Ze pikken de rozijnen uit de keuken en voegen de beelden samen.
    In dit geval 4. De instellingen kun je overnemen.
    Wat hij met de instellingen, per laag, doet ook…
    De rest lijkt me niet moeilijk, daar hoef je geen Derrick voor gekeken te hebben.

Bijdrager
    Yaris

Met Systran krijg je een leesbare vertaling :
    Dynamic rank Increase:: the magic word is called. Charm therefore, since we can improve the volume range of our digital camera with this picture working on technology. And without firmware chop! Everyone already experienced it. A beautiful night photograph with an exposure time of 30 seconds. Looks always mad. Screen beautifully too, thus the photo becomes sharp into the last corner. Usually that folds great, it is we has it here and there with bright sources of light to do. This bright light wanted to be exposed actually not so long, the remainder of the picture already. The result is then an ugly, frayed, away-broken light spot in the otherwise beautifully exposed photo without any structure.

Bijdrager
    DEform

Idd, met de vertaal-widget, of van die anders online toestanden krijg je
    altijd kromme vertalingen.
    Ik zou het graag in mensentaal hebben.

Bijdrager
    Yaris

DEform, zo moeilijk is het toch niet ? Als meertalige Belg moet je die tekst kunnen begrijpen wanneer je de Duitse en de Engelse versies naast elkaar legt. Je gaat nu toch niet verwachten dat iemand heel die tekst woordje voor woordje voor jou gaat vertalen ?

Bijdrager
    DEform
    ”Yaris”

DEform, zo moeilijk is het toch niet ? Als meertalige Belg moet je die tekst kunnen begrijpen wanneer je de Duitse en de Engelse versies naast elkaar legt. Je gaat nu toch niet verwachten dat iemand heel die tekst woordje voor woordje voor jou gaat vertalen ?

Meertalige belg? Zijn Nederlands, Frans, Engels en een doctoraat in Japannologie
    nog niet goed genoeg?

Ik vraag dus gewoon of er een Nederlands/Duits-talige fotograaf
    aanwezig is, die het ook interessant vind, en het even wil vertalen

Bijdrager
    beammeup

Duits lijkt voor mij ontzettend op Japans.

(daar kun je vast niet om lachen,..)

Bijdrager
    Freek.

Ik wel :bigsmile:

(zelfs mijn vader had erom kunnen lachen)

Bijdrager
    MicMac

beetje.. lui? :P

Bijdrager
    foobar
    ”DEform”
    ”Yaris”

Meertalige belg? Zijn Nederlands, Frans, Engels en een doctoraat in Japannologie
    nog niet goed genoeg?

Ik vraag dus gewoon of er een Nederlands/Duits-talige fotograaf
    aanwezig is, die het ook interessant vind, en het even wil vertalen

kom op zeg… het is best te begrijpen als je die kromme engelse vertaling naast de duitse legt… je kan toch niet verwachten dat iemand een exacte vertaling van die enorme lap tekst voor je gaat zitten tikken… :?

Bijdrager
    Marius1976

Ik snap de commotie ook niet zo goed. (ik dacht: laat ik dat ook nog even melden)

Ik weet niets van fotograferen, niets van beeldbewerking, en ik heb nu zonder 1 woord tekst te lezen even de pagina langzaam naar beneden gescrolled, en naar de plaatjes gekeken. Ik denk dat ik nu al voor aanzienlijk meer dan de helft begrijp wat de bedoeling is, en hoe dat werkt.

Volgens mij kan de taal geen probleem zijn dan toch?

en verder: ben het niet helemaal met je eens als je zegt dat je al zoveel verschillende talen kent, dat dit dan een probleem is. Juist als je gevoel voor taal hebt, heb je grote kans dat je je in minder bekende talen ook nog wel kunt redden. Ik heb -in alle bescheidenheid- redelijk wat taalgevoel, en ik krijg het zelfs voor mekaar om uit poolse of tsjechische sites de info te halen die ik nodig heb. Ik snap wel geen drol van wat er precies staat, maar toch lukt het 9 van de 10 keer om datgene te vinden wat ik erop zoek.

En tot slot: de laatste zin van het artikel moet voor jou een uitdaging zijn, iemand die geen know-how heeft van de Duitse taal, die wellicht de auteur wel op een schrijffout kan betrappen. Go ahead;)

Marius

Bijdrager
    roy

Bezoek op flickr gewoon even de HDR groep :wink:

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.