7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Real_Vic

Duits toetsenbord tijdens inloggen.

Een gebruiker heeft een duits toetsenbord. In systeemvoorkeuren bij landinstellingen heeft hij dan ook duits geselecteerd en als hij ingelogd is dan werkt dit prima. Zijn duitse toetsebord wordt herkend. Nu is het alleen zo dat dit pas gebeurt nadat hij is ingelogd. En in zijn wachtwoord komt een vraagteken voor. Tijdens het inloggen wordt zijn duitse toetsenbord nog gezien als een qwerty toetsenbord en dit wil hij graag ook verandert hebben. Hoe maak je het systeem wijs vóór het inloggen dat er een duits toetsenbord aanhangt?

Bijdrager
    Obi-wan Kenobi

In de systeemvoorkeuren onder de “Accounts”, en dan de inlogopties, kan je een keuzemenu voor het inlogscherm inschakelen, zodat je qwerty of azerty kan kiezen, geloof ik…

Bijdrager
    Real_Vic

Kan daar niks vinden….

Bijdrager
    fistkikker

systeemvoorkeuren =. accounts => inlogopties => vinkje bij “Toon invoer menu in loginscherm”

klaar.

Bijdrager
    Real_Vic

Ok, bedankt Fistkikker, ik zat op mijn eigen Mac te zoeken naar een mogelijkheid, maar ik werk met 10.3.9 en daar bestaat die optie niet. Bij de betreffende gebruiker wel want die werkt met 10.4

Bijdrager
    gjvo

Bedankt , die zet ik ook meteen aan – mijn zoontje van 3 had me (in 10.3) eens buitengesloten door het toetsenbord op hongaars te zetten en uit te loggen…

Bijdrager
    fistkikker

Is dat specifiek voor 10.4? Aha!

Weer wat geleerd!:)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.