9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Ericdek

Dubbelzijdig printen

Sedert de update naar Mojave lukt het niet meer om dubbelzijdig af te printen via de apps van Aplple. De achterkant staat namelijk op zijn kop op het papier.

In sommige programma’s is de keuze zelfs niet bereikbaar en staat ze in het grijs. Binden langs lange of korte zijde maakt niets uit, de achterkant staat op zijn kop.

Iemand nog dit probleem en hoe dit op te lossen?

Het betreft hier een Epson printer XP-6100

Bijdrager
    McPim

Het is handig om even je printer merk en type te noemen.

Bijdrager
    lord anubis

Ik had de brother drivers volledig verwijderd en dan de printer opnieuw geselecteerd. Drivers kwamen terug en verders geen probleem meer.

Bijdrager
    Ericdek

Het gaat hier over een Epson XP-6100 printer. Inderdaad vergeten vermelden.

Bijdrager
    McPim

10.14 driver geprobeerd?

Bijdrager
    Ericdek

ja, die is het

<div id=”ConnectiveDocSignExtentionInstalled” data-extension-version=”1.0.4″></div>

Bijdrager
    McPim

Ja dat weet ik, dat dat ‘m is… Heb je de printer verwijderd in Mojave en deze driver ge├»nstalleerd?

Bijdrager
    Ericdek

Bedankt PcPim voor de tip.

Ik heb dus de printer verwijderd in de systeemvoorkeuren met “stel afdruksysteem opnieuw in” (rechtermuisknop). De printer opnieuw verbonden met de kabelmodem en dan opnieuw toegevoegd. Dan (en dit is blijkbaar belangrijk) gekozen voor “Secure airprint”. Je krijgt dan een volledig ander printmenu en alles werkt nu zoals ik wou.
    <div id=”ConnectiveDocSignExtentionInstalled” data-extension-version=”1.0.4″></div>

Bijdrager
    McPim

Mooi dat het gelukt is. Ik denk dat het opnieuw instellen van het printsysteem de truc was (dan wordt de driver opnieuw ge├»nstalleerd), en niet de ‘secure airpint’ optie maar dat is niet meer relevant: het werkt!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.