7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    applefreak020

Dubbelzijdig print programma

Hallo allemaal,

mijn neefje heeft een Canon printer gekocht waarmee je ook dubbelzijdig mee hoort te kunnen printen
    maar wij beiden weten niet hoe dat moet.

Is er een programma waarmee je iets dubbelzijdig kan uitprinten zonder dat beide zijdes precies het zelfde moeten zijn?

Thanks
    Laterz

Bijdrager
    sedikit

Gewoon proberen:
    -Neem b.v. een tekstbestand wat bestaat uit een paar pagina’s
    -Menubalk/Archief/Druk af
    -Krijg je het afdrukvenster. Let op de rode pijlen. De rest moet je zelf maar beslissen:

Bijdrager
    KarelWillem

Het zal de eerste keer niet zijn dat een printer-driver op de Mac het ‘dubbelzijdig printen’ niet ondersteund.

Maar inderdaad; exact zo ziet het er op mijn Canon ook uit.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Het kan ook nog dat er helemaal bovenaan, in plaats van „Gesorteerd”, een optie „Dubbelzijdig” staat:

Er kunnen zelfs meerdere keuzes in dat gedeelte staan:

(De eerste is van een Samsung laserprinter, de tweede van een Epson all-in-one inktjet.)

Bijdrager
    csteelooper

Die eerste van Jakko heb ik hier ook met m’n HP LaserJet 1320:

En ik heb op diezelfde printer ook nog deze opties:

Werkt perfect…

Beide opties zijn te bereiken door de printopdracht te geven ([CMD]+P) en dan voor het drukken op de OK (of Print/Druk Af) knop naar de juiste ‘tab’ in je driver te gaan. Voor HP is dat of de ‘Default Settings’/’Standaardinstellingen’-tab of de ‘Layout’/’Opmaak’-tab. Voor Canon-printers zoek je de optie meestal eveneens in ‘Default Settings’/’Standaardinstellingen’, maar je kunt diezelfde opties ook vinden in ‘Dubbelzijdig Afdrukken en Marges, zoals hierboven aangegeven. Die tab heet in het Engels overigens ‘Two-sided Printing And Margins’.

Als je een instelling eenmaal wijzigt, blijft deze ook actief voor volgende printopdrachten, ongeacht in welk programma.

Bijdrager
    taxandria

Interessant afdrukvoorbeeld @sedikit.

Bewust?:lol:

Bijdrager
    sedikit

@taxandria,
    Nee hoor! Niet bewust. Het was toevallig een pdf-bestand met meerdere pagina’s. Mijn computer(s) “zeulen” in de thuismap, al een jaar of tien (sinds mijn eeste computer) een submapje mee, met de naam “computer-allerlei” waarin ik alle oplossingen van problemen, handleidingen e.d. de computer betreffende, heb geplaatst. Ik geef toe: er kan wel eens wat opgeruimd worden!:smile:

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.