19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    pigletje

dubbelklik ical

In de nieuwe ical lukt het mij niet om via een dubbele klik in de maandweergave iets te schrijven. Als ik dubbelklik op de datum dan springt hij naar de dagweergave en daar kan ik dan iets noteren. Maar zo’n activiteiten ‘balk’ in het maandoverzicht krijg ik niet meer.

Blijkt dat iedereen dit wel kan. Iemand een idee aan wat het zou liggen?
    Als ik rechtsklik op de muis krijg ik wel de optie om een nieuwe activiteit te maken, eens ik er op klik doet hij niets.

Bijdrager
    Oppie

Herstart gedaan?
    Herstel volumebevoegdheden via Schijfhulpprog. gedaan?
    Hoe doet iCal het in een andere, schone gebruiker?

Bijdrager
    pigletje

Herstart? Ical doet dit niet meer sinds lion, dus is al weken dat ik met dit probleem zit.
    herstel schijfbevoegdheden zonet gedaan en heeft alles herstel wat moest herstel worden. Maar de ical blijft een probleem.
    Nu weet ik wel niet hoe ik een andere, ‘schone’ (nieuwe) gebruiker kan maken ik ical zodat ik dit kan testen.

Bijdrager
    Hansi2124

Niet in iCal, maar in Systeemvoorkeuren.

Bijdrager
    pigletje

oh thx Hans:-)

Net ontdekt dat ik wel in de maandweergave kan klikken om een nieuwe activiteit te maken als ik het via een gastaccount doe…

Hoe los ik dit nu op?

Bijdrager
    Hansi2124

Er is dan blijkbaar een voorkeurenbestandje corrupt. dat kan dit bestand zijn in je thuisbibliotheek:

Je kan deze op je bureaublad zetten als iCal uit staat. Daarna iCal weer opstarten.

Bijdrager
    pigletje

Bedankt Hansi! Het is gelukt.

Maar nu staat dit bestandje wel op mijn bureaublad. Mag ik dat bestandje verwijderen of moet ik die terug op zijn plaats zetten?

Bijdrager
    Hansi2124

Kan je verwijderen. Als je het weer terugplaatst, krijg je de oude situatie ook weer terug. En dat wil je echt niet.:wink:

Bijdrager
    pigletje

Bedankt Hansi.

Heb weer iets bijgeleerd vandaag.:-)

Bijdrager
    Carryone

in lLon ical lukt het niet om een nieuwe activiteit in de Maandagenda, met dubbelklik, op de dag te plannen.
    Het lukt wel in de dagagenda!

Het bovengenoemde bestandje heb ik niet in de bibliotheek staan wie weet raad?

Bijdrager
    Carryone

in lLon ical lukt het niet om een; nieuwe activiteit in de Maandagenda, met dubbelklik, op de dag te plannen.
    Het lukt wel in de dagagenda!

Het bovengenoemde bestandje heb ik niet in de bibliotheek staan wie weet raad?

Bijdrager
    Hansi2124

Heb je wel goed gekeken in je thuisbibliotheek (zoals ik hierboven heb uitgelegd)?

Bijdrager
    Carryone

Ja, ik heb goed gekeken. Daarna heeft mijn zoon vanuit L’warden het scherm overgenomen , je tekst gelezen en geen bestandje gevonden. Hij kreeg het ook niet voor elkaar.
    com.apple.HIToolbox.plist.lockfile ……….hier hoort hij tussen te staan ……com.apple.iDVD.plist

Bijdrager
    Hansi2124

Je kijkt dus toch in de verkeerde bibliotheek. Kijk nu eens goed hoe je in je thuisbibliotheek komt (staat ook diverse keren uitgelegd op dit forum)…..
    :sealed:

Bijdrager
    Carryone

Gevonden! bestandje staat nu op het bureaublad en heb pc macbook air herstart. Resultaat: dubbelklik werkt nog steeds niet in maandagenda. Moest opnieuw “toon tijd in activiteit”instellen .

Bijdrager
    Hansi2124

Gelukkig toch opgelost, zij het op een andere manier. Mooi zo!

Bijdrager
    Carryone

Niet dubbel klik.opgelost …maar kan nu via agenda + de activiteit invullen.
    Blijkbaar is ical niet zo compatibel met macbook air van 6 weken oud. :-$

Bijdrager
    Hansi2124

Raar, want bij mij werkt het wel gewoon.

Bijdrager
    Carryone

Maar toch bedankt voor je kennis!

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.