5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    LaurensB

Dubbele versie van pages/numbers/keynote geinstalleerd

Hallo,
    Afgelopen dagen heb ik maverick geïnstalleerd. Blijkt dat dit direct een update geeft aan pages/numbers/keynote. Het geval is nu zo dat ik zowel de oude als de nieuwe versie op mijn MAC heb staan. Sommige documenten wil ik openen en dan geeft hij aan dat ik een nieuwe versie van pages moet downloaden vanuit de app store. Terwijl in de app store staat dat pages geïnstalleerd is.

Ik wil gewoon 1 versie van d programma’s hebben… Wie heeft er tips voor me?

Alvast bedankt voor de genomen tijd!

Sleutelbeheerder
    Night

Gewoon de oudere versie van je systeem verwijderen. Klaar.
    Desgewenst kan je ook een project aanklikken en met ⌘-i aangeven welk programma (de nieuwe versie dus) geopend moet worden. Vink daarbij aan dat die voor alle projecten geldt (change all).

Bijdrager
    Buzz

Of je kan de nieuwe versie (nog) niet installeren, of verwijderen als je ze al geïnstalleerd hebt, en vervolgens de aanwijzingen dat je ze kan installeren negeren. De nieuwere versies missen nog een flink aantal mogelijkheden die de oudere versies wel hadden (al wordt dat met elke update om de paar maanden minder), maar ze hebben ook een aantal nieuwe mogelijkheden, met name op het gebied van uitwisseling met de iOS en iCloud versies. Afhankelijk van welke mogelijkheden je belangrijk vindt, kan je dus kiezen voor het gebruik van of de oude of de nieuwe versie.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    Night op 07 april 2014

Desgewenst kan je ook een project aanklikken en met ⌘-i aangeven welk programma (de nieuwe versie dus) geopend moet worden. Vink daarbij aan dat die voor alle projecten geldt (change all).

Dat verdomt het dus als je liever de oude versie (iWorks ’09) wilt gebruiken* in plaats van de nieuwe. Kies je bij één bestand dat je het wilt openen in ’09 dan werkt dat keurig zodra je op bet icoon van het bestand dubbelklikt, maar klik je op de knop „Wijzig alles” dan zal datzelfde document ineens in de nieuwe versie openen …

* Ik ben namelijk helemaal niet zo gecharmeerd van de nieuwe interface waarbij het vroegere losse infovenster in het hoofdvenster geïntegreerd is, en gebruik daarnaast volgens mij regelmatig functies die uit de nieuwe verwijderd zijn. Maar je ontkomt er ongeveer niet aan de nieuwe te installeren:?

Bijdrager
    LaurensB

Dank voor de tip, ik heb Iwork eraf gehaald en alles werkt volgens de nieuwe versies. Alhoewel ik even moet wennen, kan ik altijd nog Iwork 09 opnieuw installeren, maar dat zal denk ik niet nodig zijn.

Nogmaas dank voor de feedback.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.