7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Dubbele verjaardagen

Dit is iets waar ik mij al maanden aan erger, maar geen oplossing voor vind.

Ik heb verschillende mail accounts (3) waarvan de verjaardagen in mijn calender getoond worden, ook de Facebook verjaardagen worden daarin getoond.

Maar doordat ik sommige contacten in mijn mail accounts en op facebook hebt toont hij de verjaardag soms 4 keer op dezelfde dag.

Ik weet dat ik dit kan uitschakelen voor accounts, maar dat wil ik niet.

Is er een manier om dubbele namen te detecteren? Is daar ergens een optie voor?

Bijdrager
    tarun

Waarom voeg je die dubbele contacten niet samen?

Inactief
    Anoniem

Hoe kan ik dat doen?

Het gaat om contacten die in gmail staan op verschillende accounts en dan specifiek gewoon over de verjaardagen.

Is er een manier om 4 accounts samen te voegen zonder enige probleem?

Bijdrager
    -Mark-

Volgens mij los je het probleem niet op als je de contacten samenvoegt, de agenda wordt namelijk gesyncd met de agenda online op basis van het mailadres.

Ik was ook op zoek naar zo’n oplossing, uiteindelijk heb ik in de webversies van de verschillende mailadressen de optie verjaardagen tonen uitgeschakeld. Daarom heb ik nu alleen nog de Facebookverjaardagen op mijn agenda staan. Geen ideale oplossing maar beter dan de oorspronkelijke situatie.

Inactief
    Anoniem

Inderdaad, ik wil mijn contacten niet allemaal samenvoegen omdat het gaat om verschillende accounts die eigenlijk niks met elkaar te maken hebben.

Verjaardagen zou ik inderdaad kunnen uitschakelen, maar dan ga ik er zeker missen omdat ik niet iedereen op Facebook heb.

Maar zelfs wanneer ik een Facebook account gekoppeld heb aan een contact word die verjaardag 2 keer getoond, dat lijkt mij helemaal niet logisch omdat ze aan elkaar hangen, waarom word die dan 2 keer getoond.

Bijdrager
    -Mark-

Ik vermoed dat dit iets te maken heeft met je contacten, bij je contacten kun je kiezen welke contacten je wilt weergeven. Als je alle opties aan hebt staan heb je soms dubbele contacten, als daar allebei verjaardagen in staan (van twee verschillende bronnen (bijv: facebook en mail)) kom je met twee verjaardagen te zitten. Nu ik er over nadenk zou je eens moeten proberen een contact met verschillende accounts samen te voegen. Zou misschien best eens kunnen helpen.

Inactief
    Anoniem

Maar deze contacten staan niet op mijn iPhone, en de verjaardagen van die mail accounts komen gewoon van Google, niet van mijn de contacten op mijn iPhone.

Het probleem is dat sommige contacten de verjaardag hebben, en dan nog eens hun Facebook verjaardag ook, ik zie dit eerder als een foutje bij Apple die dubbele informatie toont.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.