16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Turbanus

Dubbele nationaliteit.

Ik overweeg de Chinese nationaliteit aan te nemen. Dan zou ik, evenals vele andere Nederlanders, een dubbele notionaliteit hebben. Is dit wenselijk, of vindt de maccer dit ook een voordeel?

Bijdrager
    trabant

Wat gaat het ons aan of je Chinees wil worden? Tuurlijk is het wenselijk: het Nederlandse paspoort en de bescherming die het zou moeten geven worden in het buitenland steeds minder waard. En dat DNA-microchippaspoort wat je bij een terroristische dreiging bezwerend omhoog zou moeten houden en dan beschermt het wel (of heb ik iets verkeerd begrepen?), dat is er nog niet.

Dan is een andere nationaliteit achter de hand zo gek nog niet. Kun je het kopen? Meteen doen. Neem er dan meteen een rijbewijs bij. Kun je dat laten zien en eventueel kwijtraken als je in een fuik rijdt. :wink:

Bijdrager
    KarelWillem

Al wil je vier nationaliteiten hebben.

Als jij daar gelukkig mee bent, ga je je gang maar.

Bijdrager
    acb

Mijn zegen heb je Turb! :innocent:

Bijdrager
    Mr.Mark
    ”Turbanus”

Ik overweeg de Chinese nationaliteit aan te nemen. Dan zou ik, evenals vele andere Nederlanders, een dubbele notionaliteit hebben. Is dit wenselijk, of vindt de maccer dit ook een voordeel?

zoals ik hier net van mijn vriendin heb gehoord kun je niet een chinese nationaliteit als tweede nationaliteit hebben. Dus zul je toch voor iets moeten gaan als Koreaans of Japans;)

Dubbele nationaliteit: alleen als het voordelen op levert en geen één nadeel is het wenselijk.

Bijdrager
    Turbanus

Ik heb het aangeboden gekregen. In november hoor ik er meer van als ik weer in China ben.

Bijdrager
    midas

ik heb er ook al over zitten denken, ’t schijnt dat je dan 8%korting krijg bij de Chinees.

Moderator
    unSOUND
    ”midas”

ik heb er ook al over zitten denken, ’t schijnt dat je dan 8%korting krijg bij de Chinees.

Als ze nou ook zo’n actie hebben in Italië…. ik heb liever 8% korting bij de Italiaan…

Bijdrager
    Steff

Ik heb nooit problemen gehad met mensen die twee nationaliteiten hebben. Als ik met Anais verder zou gaan blijf ik ook niet in Nederland wonen en de vraag is dan hou ik mijn nationaliteit?

Andersom vind ik wel dat als ik in Frankrijk kom te wonen en Fransman zal worden ik 100% de Franse taal kan en zeker genoeg moet weten over de cultuur en geschiedenis.

Bijdrager
    trabant

Maak je maar geen zorgen, Kriska. dat is in het francofiele Frankrijk een stuk makkelijker dan andersom in het anglofiele Nederland.

Bijdrager
    jim.leeuwenakker
    ”Kriska”

hou ik mijn nationaliteit?

Zeker. Je bent dan gewoon een Nederlander die in Frankrijk woont.

Bijdrager
    Mr.Mark
    ”Turbanus”

Ik heb het aangeboden gekregen. In november hoor ik er meer van als ik weer in China ben.

Ik heb het voor de zekerheid nog eens een keer nagevraagd bij mijn vriendin, maar zij zegt nog steeds dat het niet mogelijk is om én een Chinese nationaliteit én een Nederlandse nationaliteit te hebben.
    Ten eerste al omdat de Chinese nationaliteit geen dubbele nationaliteit toestaat en ten tweede dat de Nederlandse nationaliteit ook nog eens geen dubbele nationaliteit toestaat.

Bijdrager
    trabant

Misschien is het net zoiets als een rijbewijs uit Legoland…

Bijdrager
    tomfeys

Ik vraag me af welke voordelen dit allemaal inhoud? En hoe je een tweede nationaliteit bekomt.

‘k Vind het toch maar raar vinden als iemand 2 nationaliteiten heeft. Of je bent Belg of Nederlander of Chinees, maar toch geen Belg en Chinees of wat het ook mag wezen.

Bijdrager
    midas

de Belnees noemen we dat

Bijdrager
    Turbanus

Nee een Belkees!:lol:

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.