4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Hans Luyendijk

Dubbele mappen?

Gisteren postte ik een vraag over het niet kunnen uitklappen van de map “Hulpprogramma’s” in het appje PMenu: waar was dat zwarte driehoekje, dat wel bij andere mappen zichtbaar was? Dank aan alle goed-bedoelende tipgevers, maar het lag niet aan PMenu. Vandaag ontdekte ik dat er bij het commando CMD-f opeens twee mappen zichtbaar worden (met overigens dezelfde inhoud, maar met verschillende icoontjes). Ik zie maar één map in de Finder. Vreemd. Wie weet hier iets meer van? Ik herinner me vaag dat er iets is geschreven over dubbele accounts en/of identiteiten, en ik heb het overzetten via de migratie assistent van de bestanden op mijn MacBook Pro naar de MacBook Air misschien inderhaast dingen over het hoofd gezien of aangeklikt die ik beter had moeten lezen. Nou ja, wie helpt me (weer) uit deze brand? Thnx!

Bijdrager
    abbenhui

Hoi Hans,

Ik heb niet de oplossing, maar herken wel het fenomeen ‘dubbele mappen’. Dat zie ik altijd op iClouddrive met een paar mappen die door ‘het systeem’ worden/zijn gemaakt en om een of andere reden er altijd dubbel in staan. Zie hier:

Bijdrager
    Hans Luyendijk

Dag Wim,

Nee, dat is het niet: bij mij ziet die iCloud Drive er volkomen normaal uit. Maar ach, het is helemaal niet superbelangrijk, alleen kan ik het niet hebben als zich iets voordoet bij de ene Mac en niet bij de andere; dat wil ik dan begrijpen. Bedankt, in ieder geval!

Moderator
    Night

In je gebruikersaccount kun je inderdaad nog een aparte Applicaties folder hebben, naast de ‘standaard’ folder in de root van je harddisk. Uiteraard bevatten beiden ook een map Hulpprogramma’s.

De eerste map bevat apps die alleen toegankelijk zijn voor de betreffende gebruiker, de twee map is toegankelijk voor alle gebruikers.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.