5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    stefsegers

dubbele mails

Hallo,

Ik heb een vraag over mail.app. Ik krijg vaak dubbele mails binnen. Dus iemand verstuurd een mail (bijv. Hyves) en dan krijg ik het mailtje 2x binnen.

Ik heb mail van mijn domeinen automatisch geforward op server niveau naar mijn @me.com account.

In mail heb ik GMail IMAP en MobileMe IMAP geinstalleerd.

Wat doe ik fout?

Bijdrager
    Yost

Het kan zijn dat je niets fout doet, maar dat de verzender of de forwarder het mailtje twee keer stuurt. Ik krijg ook dubbele mails als iemand mij een mailtje stuurt, en dat mailtje tegelijekertijd CC’t naar een mailinglijst waarin mijn mailadres ook voorkomt. Sommige mailservers hebben dit door en filteren dan het tweede mailtje weg (bijvoorbeeld Exchange), sommige mailservers doen dit niet.

Om te kijken of dit bij jou ook het geval is, zou je in de Mail.app voorkeuren in de tab “Weergave” kunnen kiezen voor “Toon details koptekst: Alle”. Nu zie je bovenin al je mailtjes de volledige mailheader. Hierin kun je zien of twee mailtjes die voor jou hetzelfde lijken, toch een iets ander “verzendpad” afleggen.

Succes.

Bijdrager
    michelvdb

De dubbele mail is een en dezelfde mail met een dubbele verwijzing, zowel in inkomend als in Account/Gmail/Alle Berichten.

Bijdrager
    stefsegers

Hoi Yost,

Bedankt voor je reactie. Ik heb even 2 mails na`ast elkaar gezet en de lange tekstenb vergeleken, maar allebei exact hetzelfde ?!?!
    Misschien moet ik met Google Apps werken als mail server en lost dat het probleem op?!

Michel,

De dubbele mail is in de MobileMe inbox en niet GMAil… het dubbele mail verhaal in Gmail vind ik ook echt super vervelend…. maar dat is een ander verhaal;)

Bijdrager
    Arno

Ik heb hier exact hetzelfde, en het komt volgens mij omdat ik MobileMe zo heb ingesteld dat ik met mijn eigen domeinnaam als afzender kan mailen (via deze instellingen). Zou het daaraan kunnen liggen?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.