7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    neosage

Dubbele Macintosh HD folder

Mijn hele Macintosh HD is ook te vinden in een aparte map in mijn documenten map, deze map heet ook Macintosh HD.
    Ik heb deze map al eens verwijderd, en mijn imac werkt nog steeds perfect, maar onlangs zag ik dat de map weer terug was.
    Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn imac deze map niet meer weergeeft, want dit zorgt ervoor dat ik 2x de schijfruimte kwijt ben, en na elke verwijdering van de map uit de documenten map krijg ik er dan ook een dikke 40 GB weer bij als vrije ruimte, en dit wil ik graag zo houden:wink:

Sage

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Is de map exact gelijk?
    Ik bedoel tot op de byte nauwkeurig?
    Dan draai je vermoedelijk (kan haast niet anders) een backup utility die geregelt een kopie bijhoudt van je complete volume.
    Programma’s zoals CCC (carbon copy cloner) en super duper doen dit bijvoorbeeld. (en natuurlijk TM)

Aleen is het wel gek dat de kopie “in” het zelfde volume staat

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Zou het iets kunnen te maken hebben met je .mac account? (Mobile Me)

Bijdrager
    neosage

nee ik heb geen .mac account. En als ik de grote check van de map via what size, dan blijkt deze inderdaad precies even groot.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Wat voor inlog onderdelen staan er in je account?
    Misschien staat daar een achtergrond proces bij (een daemon) dat verantwoordelijk zou kunnen zijn.
    In ieder geval is dit géén standaard gedrag van Mac OS-X.
    Er moet iets zijn (third partie) dat hiervoor verantwoordelijk is.
    Open “activiteitenweergave” selecteer “alle processen” en kijk of er iets “verdachts” bij staat.
    b.v.b. een naam zoals “backup” of zo iets?
    Het is naar alle waarschijnlijkheid een proces dat onder jou naam loopt.

Maak eens een ander account aan, en kijk of je er dan ook last van hebt.
    Als dit zo is, dan draait er iets dat “system wide” is, en dan moet je het zoeken in de map:
    Macintosh HD / bibliotheek / startupitems

“startupitems” kan ook zijn: launchagents of lauchdaemons

Je kunt als je root acces hebt ook in de systeem bibliotheek kijken op de zelfde locatie’s
    Maar dat zou betekenen dat de “daemon” root acces heeft en dat betwijfel ik.

Bijdrager
    neosage

Het enige dat ik vind is een aantal opstartbestanden van parallels, ik heb dit programma al enige tijd geleden verwijderd, misschien is dat de oorzaak?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Als parallels verwijderd is, kunnen deze opstart bestanden natuurlijk ook weg.
    (Even los van de mogelijkheid dat ze ook de oorzaak zijn.)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.