5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    ReneSegers

Dubbele foto's in Foto's niet te detecteren

M’n vader heeft heel veel foto’s in zijn fotobibliotheek die dubbel zijn, dat is in 1 oogopslag te zien. Hij heeft alleen meer dan 8.000 foto’s in die bibliotheek, dus het vergt wel heel veel monnikkenwerk om dat handmatig te doen.

Ik heb nu 2 programma’s geprobeerd die dubbelingen eruit zouden moeten kunnen halen:
    * Duplicatie Annihilator for Photos
    * Photos Duplicate Cleaner

En allebei de programma’s geven aan geen enkele dubbele foto te zien…

Ik heb al aselect gecheckt of de dubbele foto’s ook echt dezelfde specs hebben (naam, datum, tijd, enz) en dat is het geval.

Iemand enig idee hoe het kan dat de programma’s deze foto’s niet als dubbel zien?

Alvast veel dank!

Bijdrager
    fred44nl

voor iPhoto was er iPhoto Library Manager.
    nu moet dat PowerPhotos zijn.

https://www.fatcatsoftware.com/powerphotos/

Bijdrager
    ReneSegers

voor iPhoto was er iPhoto Library Manager.
    nu moet dat PowerPhotos zijn.
    https://www.fatcatsoftware.com/powerphotos/

Ik denk dat ik het probleem van het niet vinden van duplicates op het spoor ben. PowerPhotos geeft namelijk aan maar 52 items te zien in de library, terwijl de library die ruim 8.000 foto’s heeft en ook 3,47GB groot is.

Wat kan hier de oorzaak van zijn? Onderstaand de beschrijving van de library door PowerPhotos:
    Name Default Library
    Location /Users/leonsegers/Pictures/Foto’s-bibliotheek.photoslibrary
    Version 3.0 (3201.11.120)
    Date Modified 21/10/2017, 14:47
    # items 52
    Size 3,47 GB

Bijdrager
    ReneSegers

Ik denk dat ik het probleem van het niet vinden van duplicates op het spoor ben. PowerPhotos geeft namelijk aan maar 52 items te zien in de library, terwijl de library die ruim 8.000 foto’s heeft en ook 3,47GB groot is.
    Wat kan hier de oorzaak van zijn? Onderstaand de beschrijving van de library door PowerPhotos:
    Name Default Library
    Location /Users/leonsegers/Pictures/Foto’s-bibliotheek.photoslibrary
    Version 3.0 (3201.11.120)
    Date Modified 21/10/2017, 14:47
    # items 52
    Size 3,47 GB

Niemand die kan helpen?

Bijdrager
    Sarcas

Heb niet direct de oplossing. Ik had een dik jaar geleden zo’n soort probleem na een mislukte terugzet-aktie met timemachine.
    Ik neem aan dat je de Foto-bilbliotheek al een keer hebt hersteld?
    Verder heb ik destijds ook Duplicate Annihilator gekocht. Gaf problemen. Maar de ontwikkelaar was zeer behulpzaam en heeft me zelfs meerdere malen een aangepaste versie gestuurd om problemen te verhelpen. Uiteindelijk is het gelukt en zijn er meer dan 15k dubbele foto’s gedetecteerd en verwijderd.
    Dus neem eens contact op met de ontwikkelaar, misschien heeft hij tips.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.