5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    St. Mobbs

Dubbele fonts verwijderen?

De situatie is als volgt.

Op één of andere manier heb ik dubbele fonts in mij Lettertypecatalogus. Zoals ook de onderstaande afbeelding laat zien:

Zoals je ziet hebben de (vormen van) lettertypes een andere naam, maar zijn ze hetzelfde. Bold wordt vet genoemd en cursief is natuurlijk italic. Nu wil ik dit een beetje opschonen en de dubbele verwijderen (niet deactiveren)

De vraag is dan ook: kan ik dat zomaar doen? Krijg ik geen last van programma’s die hun lettertype missen? En als ik een programma van mijn Mac verwijderd, verdwijnen er dan geen lettertypes?

Laatste vraag is een beetje een noob-vraag, maar is stel hem gelijk maar.

Bij voorbaat dank voor de antwoorden.

(En ja, ik heb al gezocht naar de oplossing :lol: )

Bijdrager
    tarun

In OS X staan lettertypes in meerdere mappen:
    //Bibliotheek/Fonts
    //Systeem/Bibliotheek/Fonts
    ~/Users/<user>/Bibliotheek/Fonts

Uit die laatste kan je lettertypes verwijderen. Je kan daar ook een programma voor gebruiken, zoals FontExplorer X.

Bijdrager
    St. Mobbs

Tot nu toe maar in een apart mapje gezet. Voor de rest even uitzoeken welke ik kan verwijderen.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Vermoedelijk heeft de installer van een of ander programma deze extra lettertypes in een van de twee libraries gezet, terwijl ze al in de andere stonden. Bij mij staat onder Verdana alleen de Nederlandse (dus vet en niet bold) Het lijkt mij dat je de Engelse zonder meer kunt verwijderen. (Gewoon met lettertype catalogus)

En natuurlijk worden er geen lettertypes verwijdert als je een programma verwijdert (Ook niet met utilities zoals Appzapper)

Bijdrager
    R-Flow

Kan wel aanraden /System/Library/Fonts/ vooral met rust te laten en je te beperken tot ~/Library/Fonts/ en /Library/Fonts/

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.