6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    rotrax

dubbele bestanden op imac en macbook

Ik heb mobile me maar idisk is niet echt bruikbaar vanwege de snelheid. nu heb ik op mijn imac bestanden staan en ook op mijn macbook. veel hiervan zijn dubbel of andere oudere versies hiervan. ik heb echt zitten kijken maar ben nog geen bruikbare tool tegengekomen om dit tegen te gaan. dropbox vindt ik geen optie aangezien ik niet wil dat de gegevens bij een ander staan. google valt dus ook af.

iemand een idee?

Bijdrager
    iJoost

iDisk is ook gewoon bij “een ander”, voor het geval je dat niet in de gaten had.

Je zult dus zelf de een of andere server moeten inrichten. Heb je daar zin in?

Bijdrager
    Rox_NL

Je kunt natuurlijk ook gewoon Chronosync gebruiken.

Hoewel het niet echt een versiemanagement systeem is, voldoet het bij mij om gegevens tussen twee Mac’s te syncen. Je kunt het laten plannen, maar voordat ik aan de slag synchroniseer ik even.

Inactief
    Anoniem

Met Rsync naar de iMac syncen?
    Of toch MobileMe proberen, met offline files gaat dat redelijk snel.
    Tja, tenzij je een 5mb document neerzet en verwacht dat het binnen een minuut over is.

Bijdrager
    rotrax

dat is dus denk ik ook het probleem. laatste tijd veel iwork documenten die meer dan 10 mb zijn.

Bijdrager
    iJoost

Misschien moet je de grote bestanden dan gewoon met de hand (aparte folder?) een beetje in het gareel houden. Of inderdaad met rsync lokaal op je netwerk.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.