9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Gustav

Dubbele bestanden achterhalen. Voorjaarsschoonmaak?

Heel in het kort de vraag: bestaat er een programma wat (op een eenvoudige manier en snel) een overzicht kan geven van de bestanden op mijn harde schijf.
    Natuurlijk is handmatig een optie, maar dan moet je iedere map openklikken.
    Of met spotlight, maar dan moet je gericht op zoek met een bepaalde bestandsnaam in je hoofd

Doel: achterhalen waar er gelijke bestanden (be)staan die in verschillende mappen opgeslagen zijn.

Ik kwam er namelijk achter dat er op de een of andere manier op een aantal zeer onlogische plekken documenten en bestanden stonden.
    Slecht gearchiveerd dus.

Met andere woorden: is het mogelijk om bestanden of mappen met gelijke namen op een overzichtelijke wijze in beeld te krijgen.
    Is het mogelijk om een soort “sitemap” te maken van de harde schijf, een boomdiagram als het ware.
    Hierdoor dus de mogelijkheid om onlogisch gearchiveerde bestanden te herplaatsen.

Zo niet, dan ga ik maar een pot thee zetten, en me voorbereiden op een lange middag en avond om handmatig de boel op te schonen.

Bijdrager
    computer space

TidyUp! geniaal programma.
    Bost in 1 minuut 30000 files door op duplicaten, kan naar keuze zelfs de datafork controleren indien foto’s bijvoorbeeld verschillende thumbnails of namen hebben, terwijl het bestand zelf identiek is.
    Laat vervolgens van duplicatensets precies zien in welke map ze staan met kleurtjes, met de optie in een keer alle duplicaten van locatie X te trashen en van locatie Y te laten staan (je kunt de hoofdlocatie opgeven)
    Ik heb meteen de sharewarefee betaald, zo handig is dit.
    Andere opties:
    Alle foto’s zonder thumbnail zoeken (ik heb alle files voorzien van Graphicconverter thumbnail, maar soms vergeet je een map).
    Lege mappen zoeken

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Is zoiets wel nodig? Ik maak me altijd zorgen dat ik de boel naar de zak help met dit soort programmaatjes.

Bijdrager
    Petje

goeie tip! Martiniman
    Hier kan ook ik, zeker wat mee.
    THNX

Bijdrager
    computer space
    ”MoNdO

Is zoiets wel nodig? Ik maak me altijd zorgen dat ik de boel naar de zak help met dit soort programmaatjes.

Nou ik vind het superhandig. Ik sta er van te kijken hoeveel ik gerenamed heb, meegenomen op USB stick, teruggezet op andere plek met andere naam. Tidyup kijkt echt naar de bits en vind alle echte doublures. Scheelt zo veel puinzooi. Tidy up trashed naar de vuilnisbak, dus je moet alsnog in de finder wissen, maar biedt ook multiple undo om getrashed spul terug te zetten. Ik maak er geen blunders mee hoor. :innocent:

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Mmmmh… Misschien ook ooit eens naar kijken. Maar voorlopig blijf ik overal af. Het bolt hier gewoon lekker dus ga ik zeker niet beginnen klooien met dingen waar ik weinig verstand van heb :wink: .

Bijdrager
    Fugazzi

Hoi Martiniman, Ben met de grote zomerschoonmaak in de weer. Heb Tidy up! gedownload.
    Wat bedoel jij met ‘Tidy up trashed naar de vuilnisbak, dus je moet alsnog in de finder wissen,?
    Tidy Up vindt ze voor je maar je moet ze zelf op de HD selecteren van de HD wissen?
    Mijn scan heeft een aantal doc. oa met de naam ‘caption.htm’ en ‘Fs.dat’ allen 0 bytes in size.
    Kan je dat altijd straffeloos weggooien dan? of hebben die toch een functie?

Bijdrager
    trabant

Spring Cleaning van SmithMicro
    http://www.allume.com
    Het is onlangs nog op usenet gepost.

Bijdrager
    Joffry
    ”Fugazzi”

Hoi Martiniman, Ben met de grote zomerschoonmaak in de weer. Heb Tidy up! gedownload.
    Wat bedoel jij met ‘Tidy up trashed naar de vuilnisbak, dus je moet alsnog in de finder wissen,?
    Tidy Up vindt ze voor je maar je moet ze zelf op de HD selecteren van de HD wissen?
    Mijn scan heeft een aantal doc. oa met de naam ‘caption.htm’ en ‘Fs.dat’ allen 0 bytes in size.
    Kan je dat altijd straffeloos weggooien dan? of hebben die toch een functie?

Maak eerst een ‘bootable backup’ van je goed draaiende systeem, dan kan je net zo veel rommelen met Tidy Up c.a. als je wilt.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.