8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    jkazius

Dubbele attachments versturen met entourage?

Beste mensen,

Vaak als ik met Entourage een mailtje met een attachment (jpg afbeelding bijvoorbeeld) verstuur, krijg ik van de ontvangers de melding dat ze één van de twee (?) attachments niet kunnen openen, terwijl ik er toch echt maar ééntje heb verstuurd!

enig idee hoe dit kan?

Bijdrager
    sabine

dat is voornamelijk naar windowsgebruikers, ik had er met entourage last van maar ook met Mail. De ene is de kleine versie en die kunnen ze niet openen de andere is de normale oorspronkelijke versie en die kunnen ze wel openen.

Ik weet ook niet hoe het komt maar ik kom er niet vanaf op de 1 of andere manier. Dus als iemand een antwoord heeft….

Bijdrager
    Deskman

Je kunt de encodering voor je attatchments aanpassen (balkje onder het att venster) Zet je die op apple of apple-double dan krijgt de ontvanger ook een voor hem zinloos stukje apple data (de resource-fork) met dezelfde naam. Zet het op windows en je krijgt een windows file toegestuurd. Overigens kan een macgebruiker die ook gewoon gebruiken…

In je ‘compose’ tab in voorkeuren is dit vastleggen.

Bijdrager
    Ewout

Maar ben je dan ook af van het feit dat je meerdere Attachments verstuurt/ontvangt ???

Bijdrager
    sabine

maar hoe zit dat dan in Mail, want ook nu ik met Mail verstuur heb ik hetzelfde probleem

Bijdrager
    Deskman
    ”sabine”

maar hoe zit dat dan in Mail, want ook nu ik met Mail verstuur heb ik hetzelfde probleem

Niet… Die zal het automatisch doen of gewoon alls in apple-double encoderen. Altijd goed, behalve de verwarring bij de ontvanger van twee identieke bijlagen.

Bijdrager
    MDF

Heb de zoekmachine helemaal uitgeplozen en dus nog even terugkomen op een topic van een jaar geleden… :P

Sinds begin van dit jaar krijgt een vriend van mij (Windows) alle mails van mij waarin ik een attachment verstuur, ook een ATT bestand (bv: ATT00049.txt).

Ik gebruik de standaard mail van OSX 10.3.5 en heb niets gewijzigd.

Kan het zijn dat sommige Windows versies hier meer last van hebben dan andere ?
    Of is er iets aan te doen in mijn mail programma ?

Bijdrager
    michelvdb
    ”sabine”

Er zijn twee mogelijkheden:
    Mail > Wijzig > Bijlagen > Verstuur altijd Windows-compatibele bijlagen.
    Nieuw bericht > Bijlage(paperclip-icoon) > onderaan vinkje voor Verstuur windows-compatibele bijlage.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.