6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    ruujan

Dubbele afspraken in MobileMe agenda

Een vriendin van me heeft al tijden een probleem met haar agenda. Soms wordt een afspraak gedupliceerd, soms zelfs wel drie keer. Ik vermoed dat het te maken heeft met de sync met MM. Ze heeft een MacBook 13″, een iMac, een iPhone3 en sinds kort ook een iPad.
    Ik heb het internet afgezocht, maar eigenlijk kan ik er niets over vinden. En er is ook niks geks aan de afspraken waarbij het gebeurt.

Ik heb wel problemen kunnen vinden over complete agenda’s die gedupliceerd worden, maar dat is dus niet het geval.

Weet iemand misschien een oplossing?

Bijdrager
    Ostinato

Waarschijnlijk synchroniseert ze zowel via MM als via iTunes. Ze moet dan in iTunes de synchronisatie voor contacten en agenda uitzetten. Als het MM-account op de mobiele apparaten is ingesteld, moet ze niet ook nog eens via iTunes te syncen, daar komen die dubbele items door.

Bijdrager
    ruujan

Nee, via iTunes wordt er verder niet gesynchroniseerd. Of ze zou daar zelf iets aan veranderd moeten hebben, maar dat heb ik van begin af aan uitgezet.

Bijdrager
    Rolf

Misschien bij MM syncen een keer resetten in je system prefs? Dus alle machines nieuw vullen vanuit MM (als DAT bijvoorbeeld de juiste dataset is). Ook op de iPhone een keer de calendar sync uit- en weer aanzetten.

Bijdrager
    ruujan

Ja, dat kan ik eens proberen. Thnx

Bijdrager
    gipsman

Die nieuwe webdav based iCal setup geeft bij ook nogal wat problemen.
    Ik krijg server errors als ik voor ‘subscribe’ kies.
    Kan in de iCal app op de MBP geen kalendernaam wijzigen en
    ook niet de volgorde. Dit moet in MobileMe online gebeuren.
    Als ik public calendar kies en dat zelf online wil bekijken, dan gaat
    meteen iCal open ipv de webversie.
    Werkte vroeger heel wat handiger…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.