10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    servir frais

dualprocessor of dualcore, wat is het snelste?

ik vroeg mij af wat het snelste is een 2.0 Ghz dual core of een 2x2Ghz dual processor? iemand die toevallig dergelijke machines heeft staan, of is overgeschakeld van dual processor naar nieuwere generatie dual core?

servir frais

Bijdrager
    Juch

ik neem aan dat je het hebt over een dualcore Intel en de 2x 2Ghz G5 en die zijn nou niet bepaald te vergelijken. Als je het bij beiden hebt over dezelfde processor class, bijv Intel, dan is de 2x2Ghz natuurlijk sneller. Echter, dit is alleen waarneembaar met GROVE berekeningen, en dus niet bij een spelletje, of Office o.i.d.

Bijdrager
    iDuck

De laatste PowerMacs hadden een dual core G5 ipv 2 single G5’s.

hier wat info

Bijdrager
    servir frais

ik bedoel dus inderdaad de G5 serie’s!

Bijdrager
    Turbanus

:? Al eens naar de benchmarks gezocht via Google?

Bijdrager
    Hanky Dussen

Ik meen me te herinneren dat het verschil niet wereldschokkend was…

Bijdrager
    candykane

het ligt er gewoon aan waar voor het het gaat gebruiken!
    sommige apps werken beter op en G 5 en andere beter op een intel mac
    maar ga voor een core 2 duo set de 2,6 beats mijn 4 GHZ dual core
    plus die kun je later upgraden met Quad cores :S (sommige modellen)

Heb hier een 4 GHZ dual core staan (home brew hackintosch)
    its a dream maar ja photoshop suck komt deze maand er wel aan de nieuwe suite uit intel ondersteuning

build a hackintosch complete pc koste mij maar 250 euro
    alles nieuw mobo processor en geheugen was 125onboard euro nieuw prijs oud pctje deed de rest
    orginelespecs 35 euro main board 2,6 GHz celeron D 40 euro ram was het duurste nieuw 1 gb 50 euro . tja onboard video snoept 256 mb weg (intel chip) maar heeft wel core extreme ondersteuning
    oja alles werkt gewoon . mail me als je meer wilt weten

Moderator
    unSOUND

Het gaat dus om het verschil in snelheid tussen 1 Dual Core G5 vergeleken met 2 Single Core G5’s. De vraag heeft NIKS met de intels te maken.

Het maakt in de praktijk niks uit. De Dual Core’s hebben weliswaar het voordeel dat ze sneller met elkaar communiceren, maar er is tevens het nadeel dat de 2 cores slechts 1 “baan” op het moederbord hebben, terwijl bij de Dual CPU’s iedere CPU zijn eigen “baan” heeft.

Bijdrager
    Juch
    ”unSOUND”

Het gaat dus om het verschil in snelheid tussen 1 Dual Core G5 vergeleken met 2 Single Core G5’s. De vraag heeft NIKS met de intels te maken.

ja, dát vermeldde de TS niet….

Bijdrager
    dyn
    ”Juch”
    ”unSOUND”

ja, dát vermeldde de TS niet….

Dat maakt ook niet uit. Bij iedere processorsoort heb je hetzelfde verhaal. Bij dual core heb je 2 kernen die de nodige onderdelen van een cpu moeten delen terwijl 2 losse processoren daar geen last van hebben. In dat laatste geval kunnen ze ook nog eens aparte banen met het geheugen hebben. Ze kunnen dus wat meer load verstouwen dan een dual core processor. De vraag of dit een voordeel voor iemand biedt is erg lastig te beantwoorden. De verschillen zijn klein maar kunnen in sommige gevallen groot genoeg zijn om het verschil te maken. Het is sterk afhankelijk van de toepassing (waarbij ik hier niet een programma bedoel) of je winst boekt of niet.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.