8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    casakleinhuis

Dualcore of quadcore

Ik ben er bijna uit qua nwe MB Pro. Het enige waar het nog op hangt is: moet het dualcore of quadcore zijn? Nog even wat ik er mee doe: Lightroom (hele ritsen RAW inladen en bewerken) en video bewerken (Premiere). Is het daarmee dan nodig extra geld aan een quadcore uit te geven?

Bijdrager
    Tegenwind

Wat je hier beschrijft klinkt wel als zaken waarbij je zeker profijt van een quadcore ga hebben. Plus, is het ook nog eens een 2 jaar nieuwere processorarchitectuur, en heb je het verbeterde toetsenbord (de dual-core zonder touchbar is al 2 jaar niet vernieuwd). Ohja, en een Touch Bar..

Bijdrager
    casakleinhuis

Dank! Verhelderend antwoord

Bijdrager
    Wozniak is a genius

Zou zeker voor een quadcore gaan als je veel met video werkt, zoals in jouw geval. En 16 GB RAM, sowieso een aanrader!

Bijdrager
    TheBigZ

casakleinhuis op 6 november 2018 om 15:27
    Nog even wat ik er mee doe: Lightroom (hele ritsen RAW inladen en bewerken) en video bewerken (Premiere). Is het daarmee dan nodig extra geld aan een quadcore uit te geven?

Ja. En eventueel een krachtige GPU:

MacBook Pro krijgt krachtigere Radeon Pro Vega graphics

Bijdrager
    wensink

Dan moet je echter wel voor de 15″ gaan. De 13″ houdt bij de Intel kaart.

Moderator
    Night

TheBigZ op 6 november 2018 om 23:43

casakleinhuis op 6 november 2018 om 15:27
    Nog even wat ik er mee doe: Lightroom (hele ritsen RAW inladen en bewerken) en video bewerken (Premiere). Is het daarmee dan nodig extra geld aan een quadcore uit te geven?

Dat is sowieso aan te raden bij videobewerking. Al schijnt Premiere CC meer te profiteren van een GeForce kaart dan een AMD kaart. Maar dan praten wel over kaarten als de GeForce RTX, Titan of GTX serie (die we nooit tegen zullen gaan komen in een MBP).

Bijdrager
    Rick

Ik gebruik geen Adobe meer maar Final Cut en Affinity. Vind Adobe veel te duur geworden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.