13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    vuurvreter

Dual simkaart gebruiken in de iPad?

Ik heb een dual sim bij mijn iPhone en heb 10Gb internet waar ik er hooguit 2Gb van opmaak.
    Nu heb ik tijdelijk de beschikking over een iPad met cellular, en heb daar mijn 2e simkaartje ingestopt. Vooralsnog lijkt het te werken op beide apparaten.

Mijn vraag is, kan ik dit straffeloos blijven doen of ga ik toch tegen beperkingen aanlopen?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Als die tweede SIM een echte datakaart is dan mag dat gewoon. Heeft die ook een 06-nummer die dezelfde pool data gebruikt, dan mag het eigenlijk niet.

Bijdrager
    vuurvreter

<p class=”cite”>Waffle ಠ_ಠ op 15 april 2018 om 22:14</p>
    Heeft die ook een 06-nummer die dezelfde pool data gebruikt, dan mag het eigenlijk niet.

Yep het is een dual sim, zoals ik al aangaf.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Dan moet je even nagaan of je provider de SIM automatisch gaat omzetten naar een 097-nummer of niet. Zo niet, dan kan je vragen of ze dit alsnog willen doen of anders een nieuwe SIM met een 097-nummer willen toesturen.

Bijdrager
    GoeieDag

vuurvreter op 15 april 2018 om 22:08
    Ik heb een dual sim bij mijn iPhone…

Ik ben eigenlijk wel benieuwd: hoe heb jij dat geregeld?

Bijdrager
    vuurvreter

<p class=”cite”>GoeieDag op 16 april 2018 om 00:07</p>

vuurvreter op 15 april 2018 om 22:08
    Ik heb een dual sim bij mijn iPhone…

Ik ben eigenlijk wel benieuwd: hoe heb jij dat geregeld?

Gewoon gekocht bij de KPN.

Bijdrager
    vuurvreter

<p class=”cite”>Waffle ಠ_ಠ op 15 april 2018 om 23:47</p>
    Dan moet je even nagaan of je provider de SIM automatisch gaat omzetten naar een 097-nummer of niet. Zo niet, dan kan je vragen of ze dit alsnog willen doen of anders een nieuwe SIM met een 097-nummer willen toesturen.

Ik vrees dat de KPN dan een abonnement gaat berekenen, terwijl ik nu gewoon mijn 10Gb wil gebruiken;-)

Bijdrager
    feek

Je kan een duo sim gewoon kopen bij je provider. (edit was Dual Sim)

Ik gebruik al jaren een Duo sim (edit was Dual Sim) Eén in mijn iPhone en één in mijn carkit. Nadeel is dat je ze NIET tegelijkertijd kan gebruiken! Althans voor het telefoneren. Voor data heb ik dat Niet getest. Maar het zou zomaar kunnen dat als je je iPad al “laatste” hebt ingeschakeld, je telefoontjes niet binnenkomen op je iPhone.

Trouwens, als jij de enige bent die de iPad gaat gebruiken, dan kan je toch prima de hotspot functie van je telefoon gebruiken?

• Deze reactie is gewijzigd 6 maanden, 1 week geleden door  feek.

Bijdrager
    GoeieDag

Jullie gooien blijkbaar de termen ‘dual SIM‘ en ‘duo SIM-kaart‘ door elkaar.

Bijdrager
    /dev/enschede

Het verhaal van Freek klopt inderdaad; je kunt een duo-sim kaart niet tegelijk gebruiken, dan gaat er van alles mis in het netwerk.

Bijdrager
    feek

Ik (en denk ook TS @vuurvreter) bedoel Duo SIM;)  Scherp @goeiedag

Bijdrager
    vuurvreter

<p class=”cite”>feek op 16 april 2018 om 13:13</p>
    Ik (en denk ook TS @vuurvreter) bedoel Duo SIM;)  Scherp @goeiedag

Ik denk dat mijn TS duidelijk genoeg was voor iedereen;-)

Bijdrager
    vuurvreter

Vandaag heb ik het even uitgetest.

Wanneer de ipad online komt, is er geen internet op de iphone maar kan ik wel bellen en gebeld worden.

Met bovenstaande heb ik geen problemen, want ik kan toch maar 1 apparaat per keer bedienen.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.