25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    AdvanDongen

Dual sim voor iPhone 3G

Vandaag hoorde ik voor het eerst van het bestaan van een adaptertje voor dual sim. Heeft iemand ervaring hiermee in een iPhone 3G. Ik wil mijn zakelijke VodafoonCard naast mijn T-Mobile Abo gebruiken in dezelfde iPhone. Wat moet je dan allemaal doen?

Bijdrager
    hahaha… wat slecht

Waarom bel je t-mobile niet gewoon op en vraag je het daar.
    die weten het vast wel.

Bijdrager
    tommy666

Met je verkeerd been uit bed gestapt? Of denk je cht dat T-Mobile daarover info gaat geven?

SorryAdvanDongen,ik weet wel waar je het over hebt,maar heb er zelf niet meer info over. Heb je als een wat op google rondgekeken?

Bijdrager
    enigmacodedname

dan zou je je iPhone toch simlockvrij moeten maken en volgens mij is dat nog niet mogelijk.

Bijdrager
    Bor

Als je een simlockvrije iPhone hebt, werkt het dan?

Bijdrager
    SanderNL

Waar ga je die tweede simkaart in proppen dan? In de simtray?

Bijdrager
    hahaha… wat slecht
    ”SanderNL”

:P idd ja… dat gaat niet echt passen

”tommy666″

Met je verkeerd been uit bed gestapt? Of denk je cht dat T-Mobile daarover info gaat geven?rondgekeken?

blijkbaar begrijp je mij gewoon verkeerd. Ik stap altijd vrolijk gemutst mijn bedje uit. soms met tegenzin omdat het te lekker ligt:D maar ik was vanochtend lekker vrolijk.

ontopic: Volgens mij was het duo sim concept dat je 2 sim kaarten hebt van elk het zelfde nummer. en een daarvan doe je in je zakelijke telefoon en de ander in je privé of zo. Met een simpele handeling schakel je telefoon A of B in en ben je vanaf dat moment bereikbaar op dat toestel zonder dat mensen een ander nummer hoeven te bellen.

daarom bedoelde ik dus ook vraag even aan T-mobile of zoiets mogelijk is met de iphone dat zullen ze vast weten. Uiteraard zullen ze het hebben met een van hun eigen abonnementen. Maar dat is blijkbaar niet wat de topic starter wil.

Bijdrager
    Johnnie5

2 sims met het zelfde nummer heet een duo sim.

Dual sim is 2 sims in het zelfde toestel.
    Helaas is dit niet mogelijk met de iPhone.

Bijdrager
    ipodtouch
    ”kasuja”
    ”SanderNL”

:P idd ja… dat gaat niet echt passen

”tommy666″

Met je verkeerd been uit bed gestapt? Of denk je cht dat T-Mobile daarover info gaat geven?rondgekeken?

blijkbaar begrijp je mij gewoon verkeerd. Ik stap altijd vrolijk gemutst mijn bedje uit. soms met tegenzin omdat het te lekker ligt:D maar ik was vanochtend lekker vrolijk.

ontopic: Volgens mij was het duo sim concept dat je 2 sim kaarten hebt van elk het zelfde nummer. en een daarvan doe je in je zakelijke telefoon en de ander in je privé of zo. Met een simpele handeling schakel je telefoon A of B in en ben je vanaf dat moment bereikbaar op dat toestel zonder dat mensen een ander nummer hoeven te bellen.

daarom bedoelde ik dus ook vraag even aan T-mobile of zoiets mogelijk is met de iphone dat zullen ze vast weten. Uiteraard zullen ze het hebben met een van hun eigen abonnementen. Maar dat is blijkbaar niet wat de topic starter wil.

Dual Sim is dat je twee sim kaarten hebt op één nummer.

Bijdrager
    MacBoot

dual sim is twee simkaarten/nummers in één telefoon:roll:
    en is niet mogelijk in de iPhone

Bijdrager
    AdvanDongen

Ik bedoel dus:
    http://www.dual-sim.nl/magicsim-16th-p-144.html

Wie heeft hier ervaring mee in een iPhone?

Bijdrager
    Nikita

Niet op de Nederlandse in elk geval…

Werkt op telefoons zonder simlock

Misschien tenzij je 2 T-Mobile iPhone simkaarten erin stopt.

Bijdrager
    bitsflew
    ”MacBoot”

dual sim is twee simkaarten/nummers in één telefoon:roll:
    en is niet mogelijk in de iPhone

Bij Dual-Sim moet je de simkaarten kleiner maken zodat ze in de Dual-Sim houder passen.

Daarvoor hebben ze een speciaal stukje gereedschap, de Dual-Sim Cutter.

Twee sim kaarten in een iPhone moet met deze methode geen probleem zijn, maar of het ook werkt…

Bijdrager
    BenDover

http://www.iphoneclub.nl/forum/f14/iphone-modding/f15/iphone-1-0-tips-tweaks/10216-dual-simkaart.html

Er bestaat ook een reader/schrijver waarmee je de 2 sim gegevens op 1 nieuwe sim kan zetten, dan blijven de oude onbeschadigd.

Bijdrager
    dspiers

Twee sims, in een toestel is mogelijk met maar een bepaalt aantal toestellen en zeker niet me de iPhone.

Het is nog vrij nieuw. Vind het een super idee. Ben benieuwd of het aanslaat. Denk dat het een niche market zal blijven met maar een bepaalt aantal toestellen.

Bijdrager
    BenDover

Of het werkt weet ik niet, moet je even verder doorzoeken, voor de iPhone 3G

http://www.hyper-card.com/home/english/main.htm

Bijdrager
    dspiers

Hyper Card is weer iets heel anders.

Twee sims in een toestel bestaat wel, maar aleen maar met een paar speciale toestellen.
    Zeker niet met de eerste de beste Nokia, of Sony Erickson etc . En helemaal niet met een iPhone.

Bijdrager
    JDVM

Lees dan even de link die BenDover jullie al eerder gaf:

”BenDover”

http://www.iphoneclub.nl/forum/f14/iphone-modding/f15/iphone-1-0-tips-tweaks/10216-dual-simkaart.html

Er bestaat ook een reader/schrijver waarmee je de 2 sim gegevens op 1 nieuwe sim kan zetten, dan blijven de oude onbeschadigd.

Bijdrager
    AdvanDongen

Helaas is er in Uw toestel niet genoeg ruimte om een NON-CUT variant te
    plaatsen. De CUT-varianten daarentegen passen wél en worden volledig
    ondersteund.

Met vriendelijke groet,

Dual-Sim.NL

Iemand ervaring of dit klopt en werkt?

Bijdrager
    Bor

Lol, moet je je simkaart in stukken gaan hakken:P

Bijdrager
    Nikita

Misschien past het fysiek wel, maar dan nog moet je iPhone wel simlockvrij zijn…

Bijdrager
    SanderNL

Vergeet niet dat het wel risico’s met zich meebrengt. De simtray van de iPhone is al niet ideaal. Hij is niet erg stevig en het past allemaal maar net. Voorbeeld: ik heb zo’n unlock sim (rebel sim, turbo sim, etc..) geprobeerd om een Vodafone simkaart in mijn iPhone te kunnen gebruiken. Resultaat; simtray en simkaart vast in de iPhone. Ik heb mijn iPhone open moeten maken (is niet leuk!) om ‘m er weer uit te krijgen. Het is heel rëeel dat dat met deze adapter ook gebeurt. Ik ben in ieder geval genezen van dit soort fratsen met m’n iPhone.

Bijdrager
    iphonefreak

Rebel Sim V44

Jailbreak is niet nodig.
    De dunste unlock sim momentheel. ( 0,10 mm )
    Werkt ook op iphone 3G 2.1 toestellen.
    Deze unlock sim kun je gratis updaten.
    Werkt perfect in het buitenland.

http://www.rebelsimcard.nl

Bijdrager
    tim1
    ”iphonefreak”

Rebel Sim V44

Jailbreak is niet nodig.
    De dunste unlock sim momentheel. ( 0,10 mm )
    Werkt ook op iphone 3G 2.1 toestellen.
    Deze unlock sim kun je gratis updaten.
    Werkt perfect in het buitenland.

http://www.rebelsimcard.nl

aaah bah jullie zijn wel lekker bezig vanochtend he?

ik vind dat je collega crimineel toch een mooiere website heeft gemaakt

http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=136281

Bijdrager
    –help

waarom ook niet gewoon één unlock sim, inplaats van 10:P ze doen allemaal hetzelfde !

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.