6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Kasper

Dual Layer DVD+R Macbook CD?

Was toevallig vandaag in de Media Markt en zag daar pakjes DVD’s van 8,5 GB staan, leek me erg handig.
    Nou heb ik ze geprobeerd in mn Macbook (eerste revisie) en daar word ie gewoon weer door uitgekotst. Ik was hier al bang voor, vandaar dat ik in de Media Markt op de Apple site het gecheckt heb.En volgens mij zou die dus deze DVD’tjes gewoon moeten kunnen slikken.

Echter zegt Toast dat het een DVD-R drive is.

Is hier een software trucje voor waardoor die toch die andere DVD’s gaat slikken, of word het morgen linea recta terug naar de Media Markt om ze te ruilen ?

Alvast bedankt.

Kasper

Bijdrager
    Esquare

Ik kan me vergissen, maar volgens mij kan die Superdrive alleen DL-schijven lezen, niet schrijven… Maar dat staat vast wel in de gebruiksaanwijzing. :)

Bijdrager
    KarelWillem

Volgens MacTracker zit er een SuperDrive in die alleen DVD±R(W) leest en schrijft.

Gen Dual Layer dus.

Bijdrager
    darh

En anders kan je even in ‘Systeemprofiel’ kijken welke cd’s en dvd’s je MacBook ondersteund:)

Bijdrager
    eMacPaddy

ik heb een Macbook rev.2 (4H651xxxxx) en heb deze optie’s bij systeeminfo,
    DVD-Write: -R, -RW, +R, +RW, +R DL

Dus +R DL kan ik wel lezen blijkbaar, er staat ook op de store dat hij is voorbereid.
    SuperDrive met double-layer-ondersteuning
    4x SuperDrive (dvd±rw/cd-rw).

Bijdrager
    Nikita

De Core 2 Duo heeft wel een Dual Layer brander, maar de Core Duo (eerste rev. dus) heeft alleen een Single Layer DVD brander.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.