11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Arno

Dual CPU tray plaatsen in een single CPU Mac Pro 5,1?

Vrienden, ik heb onlangs op Marktplaats een snelle 12 core (dual CPU) Mac Pro 5,1 gekocht, waarmee ik mijn 6 core (single CPU) Mac Pro 5,1 wilde gaan vervangen. Nu is alleen de kast van de 12 core beschadigd en zit ook de voorste fan los en maakt meer geluid dan normaal. Weten jullie of het mogelijk is om de CPU tray’s van deze twee Macs te verwisselen? Dat ik de 6 core tray dus uit mijn oude Mac haal, en daar die 12 cores inschuif? Beide zijn early 2009 5,1 modellen.

Bijdrager
    Melle

Hey Arno, ik kan je niet helpen, maar anderen hier zeker wel. Maar ik heb zelf een vraagje: hoeveel heb je betaald voor die 12core en war zat er allemaal wel of niet bij? (Geen probleem als je deze info niet wil delen, negeer mijn vraag dan maar!)

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Bijdrager
    MrBelloNLD

werkt

Bijdrager
    Dieter_31

Een mac pro 5.1 is geen 2009 dus je een mac pro 5.1 2010 gekocht of geflashte 4.1?

Bijdrager
    Arno

Als ze beiden geflasht zijn, maakt dat dan nog uit?

Bijdrager
    MrBelloNLD

neeh maakt niet uit

Bijdrager
    Dieter_31

Wat zit er los? heatsink op CPU board zelf? Dan kun je zelf weer goed maken.

Bijdrager
    Arno

<p class=”cite”>Dieter_31 op 7 december 2018 om 15:20</p>
    Wat zit er los? heatsink op CPU board zelf? Dan kun je zelf weer goed maken.

Nee, het is de voorste ventilator (die dus achter het rooster, naast de on/off knop en usb-poorten zit) die loszit. Althans, twee van de vier rubberen ‘ophangstaafjes’ zijn gebroken. Maar daarnaast is de kast ook smerig en heeft ‘ie wat beschadigingen.

Bijdrager
    Dieter_31

Dan kan de tray gewoon wisselen in de goede mac pro 😎

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Wel programma’s die je moet activeren zoals Adobe of Quark veiligheidshalve eerst de-activeren en nadien terug activeren.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.