11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    SeaTrue

dual core of 64bit? waar ligt de toekomst?

Thuis gaan we een laptop kopen en die moet windows xp draaien( dus geen macje). Dacht ik als we toch een laptopje kopen, ineens eentje waar vista op kan draaien. Dus een beetje rondgezien naar de vereisten (niet echt vereist maar aangeraden) en daarbij staat 64-bit. En ook nog paar dingen ivm videokaart maar daar snap ik niet al te veel van. Maar nu zie ik al veel laptops met 1gb ram (uitbreidbaar tot 2) 100gb harde schijf, draadloze spul, … alles wat nodig is (van grafische kaart weet ik het niet zeker) maar hierin zit een dual core processor.

Het doel is dus om voorbereid te zijn op de toekomst (dat is dus vista igv microsoft) en we willen dan dus ook alle grafische leukheidjes aankunnen.

dus wat koop ik, laptop met dual core, of met 64bit???

(dual core heeft hier 32-bit want heb nog nergens een dual core 64bit chip in een lappie gezien)

Bijdrager
    fistkikker

En dat vraag je op een macosx forum? Volgens mij heb je meer kans op een nuttig antwoord op tweakers.net ofzo.
    Komt nog bij dat ik je liever niets aanraad dat geschikt is voor vista.

Maar later dit jaar schijnt intel met een 64 bits core versie te komen (geruchten, geruchten…) dus wie weet.

Bijdrager
    Pleeborstel

Buiten de vraag om of deze thread wel op een Macforum thuishoort is de toekomst zowel meerkernig als 64-bit.

Er wordt al gesleuteld aan 64-bit Dual Core CPU’s zoals de AMD Turion64.

Voor een laptop heeft dat nog weinig voordelen omdat een dergelijke machine zelden meer dan 2 GB aan geheugen kan bevatten. 64-bit wordt pas interessant als je boven de 4 GB geheugen nodig zou hebben en dat zie ik de komende drie jaar niet gebeuren. Voor de consument maakt het dan ook weinig uit waar die voor kiest.

Zelfs Windows Vista wordt mooier voorgesteld dan het is. Dat OS werkt ook gewoon op 32-bit computers simpelweg omdat de meeste pc’s geen 64-bit mogelijkheden hebben.

Ik denk dat 64-bit pas echt van de grond zal komen na 2008. Voorlopig zijn er geen grote voordelen voor de grijze massa in te vinden.

Bijdrager
    Pleeborstel
    ”fistkikker”

En dat vraag je op een macosx forum? Volgens mij heb je meer kans op een nuttig antwoord op tweakers.net ofzo.
    Komt nog bij dat ik je liever niets aanraad dat geschikt is voor vista.

Maar later dit jaar schijnt intel met een 64 bits core versie te komen (geruchten, geruchten…) dus wie weet.

Klopt van dat Intel-verhaal. Het 64-bit ‘NAPA’-platform wordt dat genoemd. De processoren daarvan heten ‘Conroe’ en ‘Merom’

Maar ik zie er nog weinig voordelen in voor de meeste mensen. Die hebben zelfs genoeg aan een Celeron of AMD Sempron. Jan met de Pet die een HP, Compaq of Dell koopt schaft meestal een veel te snelle machine aan gezien het feit dat die zelden voor andere dingen gebruikt wordt dan internet/mail en tekstverwerken. De meeste mensen hebben dus een gezins-pc nodig die niet zoveel toeters en bellen hoeft te hebben als dat de verkoper hen aansmeert.

Voor iLife-achtige zaken zou ik nooit een pc willen gebruiken. Moet er niet aan denken om bijvoorbeeld videobewerking op zo’n ding te doen. Is te omslachtig :lol:

Doe mij maar een Mac 8)

Bijdrager
    SeaTrue
    ”Pleeborstel”

Doe mij maar een Mac 8)

daarom staat er hier een mooi imacje op m’n kamer

Bijdrager
    Pleeborstel
    ”samheijens”
    ”Pleeborstel”

Doe mij maar een Mac 8)

daarom staat er hier een mooi imacje op m’n kamer

En bij mij een PowerBook G4 12 inch:wink:

Die pc (een Shuttle barebone met AMD Athlon 64) staat er alleen maar voor websites die ik wil maken. Ik gebruik daarvoor Web To Date van Mindscape/Databecker en dat bevalt prima. Macsoftware met Content Management Systeem zoals Web To Date is aanzienlijk duurder en dus onhaalbaar voor mij :wink:

P.S. blijf het wel een raar onderwerp vinden dat Windows op een Macforum :sealed:

Bijdrager
    a la Mac

Op dit moment is de snelheidwinst van een dual-core groter dan van één 64-bit processor…

Sleutelbeheerder
    Night

[off-topic]

ӈ

Je link werkt niet (meer)

[/off-topic]

Bijdrager
    Rayel

64-bit is meer een marketing verhaal, alleen interesant voor de profesionals.
    duo core is handiger omdat je eigenlijk inplaats van 1 cpu 2 cpu heb.

En over de toekomst. Intel zei dat ze in de toekomst 100core processors gaan maken. Hoewel ze geen datum erbij noemen.

Gast
    Anoniem

Het is toch eigenlijk allemaal belachelijk wat je voor hardware moet hebben tegenwoordig om bijvoorbeeld een beetje tekstverwerker (MS office) te kunnen draaien. Die system requierments voor Vista zijn ook abnormaal. Waarom en waarvoor zou je uberhaubt Vista willen hebben?…

Bijdrager
    Pleeborstel
    ”DCakici”

Het is toch eigenlijk allemaal belachelijk wat je voor hardware moet hebben tegenwoordig om bijvoorbeeld een beetje tekstverwerker (MS office) te kunnen draaien. Die system requierments voor Vista zijn ook abnormaal. Waarom en waarvoor zou je uberhaubt Vista willen hebben?…

Uiteindelijk zullen die systeemeisen van Windows Vista meevallen. Men speculeert vooral heel veel. Is altijd al geweest. Bij de introductie van Windows 98, ME, 2000 en XP waren ook veel mensen bang dat hun pc niet aan de systeemeisen zou voldoen en dat bleek achteraf gewoon onzin. Zo zal het met Vista ook gaan. Dat OS zal ook moeten draaien op bijvoorbeeld laptops die minder krachtig zijn en vaak niet eens een eigen videokaart hebben.

Microsoft speelt op alles in door met iets van zeven versies te komen. Voor de gewone man zal de basic meer dan genoeg zijn. Ik zit in ieder niet te wachten op alle toeters en bellen zoals mooie doorzichtige schermen. Is allemaal onzin.

Dat soort zaken heeft Mac OS X allang en buiten dat is het ook nog eens veel stabieler en beter dan Windows.

Dus ik zou me maar niet al te druk maken over dat Vista-verhaal. Is een hoop gelul, meer niet :wink:

P.S. de reden dat je op je pc Vista zou moeten hebben is omdat XP gewoon verouderd is. De support daarvoor zal niet lang meer blijven als Vista er eenmaal is.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.