7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    lunapics

Dual 1.8

Vandaag kreeg ik mijn dual geleverd met de 23 incher. Photoshop 7, itunes, branden cd, spelen DVD, ik krijg of de kernel panic s of een multilinguaal bericht dat de computer moest worden herstart. Heeft iemand ook zoiets of heb ik weer het abonnement op een maandagmorgenmachine.

Bijdrager
    Sad

Als je net OSX er op hebt geinstalleerd en geen rare hacks en drivers, dan is je hardware defect. Geheugen of MoBo.

Maar hoe vaak gebeurt het dan? 1 keer per 2 maanden vind ik wel aanvaardbaar.

Bijdrager
    helix

probeer eens op te starten van een CD met OSX erop (als je die al bij de aankoop gekregen had)
    CD erin herstarten via reset knop en C ingedrukt houden
    lukt dit dan weet je tenminste al of het aan de HD of de software ligt
    succes

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Heeft die machine van jou voldoende geheugen? (vb 1 GB)
    Start op via de CD of DVD en doe de Apple Hardware test.
    Indien alles OK is hier:
    Probeer dan eens de video op 256 colours te zetten.
    Als hij dan niet vastloopt is het de video-kaart. (was het geval bij mijn vriend). De fout werd echter niet gedetecteerd door Apple Hardware Test!!!
    Het kan ook aan het geheugen liggen. Controleer in de system profiler als alle ram modules van hetzelfde merk zijn. (type), de groote van de RAM Modules mag verschillen.
    En geen Stuffit 8 gebruiken, zoals al ergens anders in het forum werd beschreven…
    Veel succes.
    Ik heb ook een Dual 1.8 besteld maar hij wordt pas volgende week geleverd.

Bijdrager
    Deskman

Kijk eerst eens in je crashlog en je paniclog. Dan krijg je tenminste enig idee wat er mis gaat. Te bekijken via console (in je utilities-folder)

Bijdrager
    lunapics

Ik heb Apple gebeld en na wat gedoe bleek dus dat Mailamac de 2e harde schijf niet goed had geinstalleerd. Het geval hing er half bij (er zit een klipje rechts om hem vast te zetten en die stond nog open, sindsdien geen enkel probleem meer.

Bijdrager
    Deskman

Slordig…
    Strafpuntje voor m-a-m die over het algemeen toch netjes werken.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.