4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    macses

DTT belgië

ik wil een eye tv aanschaffen om tv te kunnen kijken op mn laptop, de nieuwe eyetv ondersteund cable en DTT (Digital Terrestrial). Op mijn kot heb ik geen kabel aansluiting, dus zou ik de bijgeleverde antenne gebruiken, maar weet iemand waar ik ergens kan vinden welke zenders in Belgie via DTT beschikbaar zijn (of het dus de moeite is er eentje aan te schaffen)

bedankt

Bijdrager
    MMO

Beste,

Digtal terestrial heet officiel DVB- T ( Digital Video Broadcast – Terestrial )

De enige zenders die via DVB-T kunnen ontvangen worden zijn die van de VRT en de RTBF en als je dicht genoeg bij de grens woont enkele buitenlandse zenders van het desbetreffende buurland.

VTM, VT4 en al de rest worden enkel via de kabel of sateliet uigezonden en zijn niet te ontvangen via DVB-T

Het hangt dus af van waar je kot staat of je het met Eén, ketnet/canvas en sporza moet doen of dat je er nog RTBF 1 & 2 en eventueel een nederlandse Duitse of Franse zender kan bij ontvangen.

Bijdrager
    macses

ja mn kot is in leuven, maar als ik één en canvas al kan ontvangen is dit al voldoende voor mij.
    alleen hopen dat ik een goede ontvangst heb daar.

alvast bedankt

Bijdrager
    vegeta

RTBF kan ik niet ontvangen hoor? Zal wel streekgebonden zijn.
    Ik woon in Antwerpen en kan hetvolgende ontvangen:
    -Ketnet/Canvas
    -Een
    -Donna
    -Bona Hitbits
    -Klara
    -Klara Continuo
    -Nieuws +
    -Radio 1
    -Radio 2
    -Sporza Radio
    -Studio Brussel

Enkel de eerste 2 zijn TV-kanalen, ja de rest is Radio;)

BTW: Heb jij een deftig hoesje voor uwe T7? Indien wel, een aanrader?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.