-
Q:
DTS in wav/cue
Ik heb een paar DTS-cd’s gedownload, maar die zijn binnengekomen in wav+cue-files. Hoe krijg ik het nou voor mekaar dat ik dat als standaard DVD brand, zodat mijn dvd-speler het wil draaien?
Het gaat btw om goldfrapp en de nine inch nails, beiden in multichannel zeker de moeite waard.Ik kan je niet blij maken, maar cue files branden op de mac is eigenlijk niet te doen!
Er is geen software (nog) die dit mogelijk maakt.Ik heb echt alles in mp3/wav + cue want ben een oud pc gebruiker.
Ik heb contact gezocht met een programmeur en die is voro mij in zijn vrije tijd bezig een brand programma te maken. Echter hefet hij weinig tijd dus zal t nog wel ff duren voor t er is helaas.
Als je XP ergens kunt draaien zou ik je aanraden BURRRN te gebruiken. Is gratis en de beste op het gebied van cue files branden!!!
Heel veel succes
probleem is dat als je een mp3 split en vervolgens aan elkaar plakt dmv branden op cd je toch altijd nog een kleine foute overloop hoort. Ook als je de 2 sec eruit haalt.
Cue files zijn wat dat betreft echt waterdicht.. vooral mix cd’s en live cd’s hebben daar dus profeit van want dan hoor je dus de perfecte overgangcue-splitter doet het wel met mp3’s, maar niet met wav’s. En aangezien het om een dts-codering gaat wil ik het niet gaan converteren. Toast brandt inderdaad wel cue’s, maar alleen in combinatie met een .bin bestand. En aangezien er in mijn wijde omgeving geen windows-bak meer te vinden is, zoek ik een oplossing voor de mac.
Onlangs liep ik tegen hetzelfde probleem aan; wav en cue bestanden afkomstig van een DTS audio cd. In eerste instantie geprobeerd met Toast, maar deze gaf de melding ‘niet ondersteund cue formaat’. Na een beetje speuren en lezen kwam ik het freeware programma LiquidCD tegen. Je kunt er ook andere gegevens mee branden.
Om wav en cue bestanden te branden met LiquidCD kies je Others, Disk Image, Choose.. en blader je naar het cue bestand.
het format is DTS/WAV. Dit is een 6 channel wav file. Google daar maar eens op rond, er is eea te vinden over het converteren naar een normaal DTS bestand wat je DVD speler snapt. Ik heb ook iets gezien over iemand die deze bestanden direct kan afspelen op zn 5.1 set.
Verder wil ik niet roomser dan de paus zijn hoor, maar wanneer je de DVD’s gewoon koopt heb je dit probleem ook niet.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.