5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    ckuijjer

.DS_Store en labels in Panther

Zoals bekend kan je in Panther labels gebruiken om folders en bestanden een kleurtje te geven. Ik zelf ben dit (om er een nut voor te vinden) gaan gebruiken om folders met goedgetagde mp3s een fijne groene kleur te geven en zo makkelijk te kunnen zien wanneer alle mp3s klaar zijn om gebrand te worden.

Nou wil ik natuurlijk niet dat deze folders op de gebrande dvd ook groene kleurtjes hebben en kan ik ze via de Finder weghalen. Natuurlijk met veel geneste folders een langdurig verhaal (als iemand weet hoe dit via de Finder makkelijk kan zou ik dat ook graag willen weten).

Nou weet ik (tenminste neem aan te weten) dat deze informatie over labelkleur en manier waarop je naar een folder kijkt wordt opgeslagen in een hidden bestand .DS_Store. Deze wou ik dus (samen met alle andere niet mp3 bestanden) makkelijk weghalen via een aantal unixcommandos:

[code:1:70c544377f]find * -type f | grep -v mp3$ | sed -e ‘s/.*/rm "&"/’ | sh[/code:1:70c544377f]

moet werken, maar het punt is dat in de Finder alle kleuren blijven staan en na een tijdje de .DS_Store’s er weer komen.

Iemand een idee wanneer .DS_Store’s gemaakt worden en hoe ik het het makkelijkst kan verwijderen?

Bijdrager
    Ewout

Ds_Store wordt iedere keer aangemaakt zodra je een nieuwe folder aanmaakt. Zoeken in de Finder en weggooien maar. Dit kan natuurlijk alleen als je de juiste rechten hebt op de betreffende folder. Kan natuurlijk ook van de terminal.

Bijdrager
    Ruben
    ”Ewout”

Ds_Store wordt iedere keer aangemaakt zodra je een nieuwe folder aanmaakt.

Aangezien ze toch steeds terug komen worden ze volgens mij gewoon bij iedere wijziging in de betreffende folder aangemaakt/bijgewerkt. Aangezien er nogal wat informatie in staat is dit best wel vaak.

Andere weergave (Icon, List, Columns) >> Nieuwe .DS_Store.
    Andere sortering >> Nieuwe .DS_Store.
    Icoontjes verplaatsen >> Nieuwe .DS_Store.

Volgens mij kom je er gewoon niet vanaf zolang je iets in Finder blijft doen.:-P

Bijdrager
    ckuijjer

inderdaad zolang de Finder aanstaat zal hij er voor zorgen dat er na een tijdje .DS_Store’s weggeschreven worden (natuurlijk ook wel logisch dat hij zulke informatie in zijn geheugen houdt in plaats van elke keer uit een bestand opdiept).

Ik vrees dat er weinig aan te doen valt, zelfs een kill van de Finder en het vervolgens verwijderen van de .DS_Store’s doet het niet.

Bijdrager
    boekeloo

Hoi Misschien te kort door de bocht maar..
    Ik heb een programmaatje dat heet
    DS_store Cleaner

Dat draaien voordat je gaat branden en je bent alle DS_store ellende kwijt (in iedergeval op de nieuwe schijf)

:)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.