8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Marius1976

.DS Store creatie uitzetten op USB sticks enzo

Hoi.

Overal lees ik de mogelijkheid om op netwerk volumes de .DS Store creation uit te zetten.

Ook is er een programma te koop om op USB sticks dit uit te zetten.

Ik heb TIGER en dat programma werkt niet onder tiger.

Is er een Terminal commando om die .DS store toestand uit te zetten op USB sticks enzo?

Thanks
    Marius

p.s. http://support.apple.com/kb/ht1629 hier wordt beschreven hoe het voor network stations moet.

Moderator
    unSOUND

Ik weet wel dat er voor Tiger het gratis programma FinderCleaner is, ooit gemaakt door forumlid kenmasters. Die wist .ds_store bestanden en resource-forks uit mappen en van USB sticks.

Bijdrager
    Marius1976

Yeah… Ik zoek alleen iets wat het schrijven van zulke files uitzet.

Bijdrager
    LighScan

Als het je echt stoort, kan je een overweging maken dit programma aan te schaffen dat voldoet in jouw eisen.
    http://www.zeroonetwenty.com/blueharvest4/

Moderator
    unSOUND

Maar zoals Marius al zei, is die software al een tijd niet meer compatible met Tiger…

( Versie 2.06 is de laatste versie die Tiger ondersteund )

Bijdrager
    PimPamPet

Ik dacht dat er in TinkerTool zo’n optie zat om aanmaak van .ds bestanden op netwerk tegen te gaan. Zou dit ook voor USB helpen?? TinkerTool is er nog wel voor tiger.

Bijdrager
    Star65

Kijk maar eens naar dit artikel

Bijdrager
    Marius1976

@Star65

De eerste tip is alleen geldig voor netwerk stations. De andere tip is dat je het achteraf kan verwijderen.

Ik zal uitleggen waarom het voor mij belangrijk is dat OS X gewoon van het gemounte device afblijft.

(aan het eind van de post heb ik een oplossing overigens)

Het gaat om een CF kaart die gevuld is met “raw” data van mijn Atari 8bit computer. Het is beschreven op ‘sector’ niveau door mijn Harddisk interface.

Ongelukkigerwijs is deze CF kaart toen ik hem in gebruik nam nooit ontdaan van z’n “fat-16” formaat/partitie en heeft de Atari nooit deze sectors overgeschreven dus zodra je hem in de kaartlezer stopt denkt OS X nog steeds vrolijk dat het een keurig nette FAT-16 geformatteerde kaart is, en begint OS X ijverig z’n .DS STORE file er op te knallen.

Daarbij overschrijft OS X data die WEL van belang was voor mij.

Dus voor mij is het belangrijk dat zodra ik een CF kaart in m’n Lezer steek, OS X er gewoon van af blijft. Niets mee doen, totdat IK bepaal dat er wat op dat schijfje geschreven of gelezen moet worden.

Je vraagt je af: waarom wil je deze kaart uberhaupt met OS X benaderen. Simpel: ik wilde met dd (terminal command) een image van het kaartje maken, als backup. Dat gaat sneller dan met de Atari, en is bovendien handig met een emulator.

Maar goed, ik heb inmiddels een oplossing.

Ik heb het kaartje ontdaan van z’n partitie. Zeg maar gepartitioneerd met schijfhulpprogramma (disk utility) met alleen ‘vrije ruimte’ als partitie. Daarna heb ik de data (die ik nog wel ergens had) op m’n CF kaart gezet.

Nu doet OS X helemaal niets met m’n CF kaart (Zoals het hoort) en kan ik gewoon heen-en-weer “dd-en” in de terminal zonder dat er problemen zijn.

Bedankt voor jullie meedenken en hulp. Ik blijf het nogal apart vinden dat je dit niet gewoon kunt uitzetten. Maar goed, tot nu toe had ik er geen last van …

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.