12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    DoppieDoppie

DS Lite, Supercard en OSX

Goedemorgen allemaal,

ik ben sinds kort de trotse bezitter van een Nintendo DS Lite.
    Ik heb ook de Supercard aangeschaft met miniSD.

Ik heb een aantal back-ups gemaakt van de spellen die ik reeds heb,
    aangezien ik de originele uitgeleend heb aan een vriend van mij,
    wil ik de back-ups graag op de SDkaart krijgen zodat de DS Lite deze herkent.

Nu is de meegeleverde software alleen voor windows. Ik heb me lamgezocht naar
    macsoftware hiervoor, maar die is niet te vinden.

Weet iemand van jullie of hier een oplossig voor is?

:apple:

Bijdrager
    macmichiel

erhm, bootcamp?

moet je Kriska ff vragen, die is dol op topics over bootcamp:wink:

Bijdrager
    DoppieDoppie

Oh, herstel, ik heb géén intel-mac

Bijdrager
    ParadoX

De enige oplossing is het programmateje draaien onder windows, virtual pc dus.
    Dit werkt prima.Ik doe het zelf onder win 2000.

Mocht je ook de oude suprpas hebben (die je zelf nog moet programmeren) dan moet je dit wel op een ‘echte’ pc doen. Heb je de suprpass 3 dan is dit uiteraard allemaal niet nodig.

Er is geen software beschikbaar voor de mac.
    Verder is het een kwestie van bestandjes naar de sd card kopieeren (met je cardreader uiteraard)

(15 aug komt trouwens de movieplayer speciaal voor NDSLite uit met sdmini kaartje (of hoe die ook heten), nog net een stapje beter dan de supercard, schijnt, die steekt niet meer uit).

peace :finderoud:

Bijdrager
    DoppieDoppie

OK thanks

Bijdrager
    bart1971

Ik heb ook een Nintendo DS en ben van plan om ook een Supercard aan te schaffen, maar ik ben een ontzettende leek!!
    Wat ik graag zou willen weten is:
    – wat heb je nog meer nodig, naast de Supercard
    – welke winkel raden jullie me aan?
    – zijn er nog andere dingen die ik moet weten?

alvast bedankt:)

Bijdrager
    LoveBug356

Je hebt naast je NDS ook een supercard en een superpass nodig. Je moet opletten welke versie je nodig hebt. Maar dit kan je zien door de pictochat test uit te voeren.

Bijdrager
    Renzs

Je hebt een SuperCard nodig om de back-up games en homebrew software op te zetten.
    De superpass is nodig om de beveilig te omzeilen zodat je ds games kan spelen.
    Zonder de superpass kan je de supercard gebruiken maar alleen maar met gba games.
    Welke ds firmware heb je? Ik heb namelijk een Superpass 1 te koop.

Bijdrager
    bart1971

Ik heb inmiddels een passcard + movieplayer in huis gehaald en alles werkt perfect:)

Bijdrager
    Ypot

wat kan je daar dan mee? :P
    Een ds is toch gewoon om spelletjes op mee te spelen, dat is tenminste waar ik hem voor gebruik :D

Bijdrager
    roy

Je kan dan met je DS illegaal gedownloade games spelen. Niemand gaat zijn games backuppen dus kom daar ook niet mee op de proppen :evil:

Bijdrager
    Saskia_sas

Beste mensen,

Ik wil ook zo’n passcard + movieplayer in huis halen, maar ik snap weinig van de Pictochat Test. Mijn schermen worden donkergroen, daarbij krijg ik 3 opties:
    iQue FW: Dark Green
    FW3: Dark Green
    FlashME (all versions): Dark Green

Betekent dit dat ik alle movieplayers/supercards kan gebruiken?

En als ik het goed begrijp, staat er op de superpass 3 al de software om de games en andere software mee te backuppen, demo’s te spelen enz? Dus als ik een pc voor handen heb, hoef ik daar niets meer op te installeren?

Alvast bedankt! (ik ben ook echt een leek, zoals jullie begrijpen, wel volledige Nintendo DS addict)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.