6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Paniek

drupal 7 installeren

Voor mijn site heb ik gekozen om daar een CMS achter te zetten. Hierbij dacht ik om Drupal te gaan leren/proberen, maar stuit op een installatie probleem.

De install.php wil niet draaien.
    Eerst hebben we het via Xampp geprobeerd; database aangemaakt, alles in de goede map gezet, default.settings.php gekopieerd en settings.php van gemaakt. Daarna zou de installatie kunnen beginnen. Maar de install.php wil niet aan de gang.
    Vervolgens heb ik het via de FTP geprobeerd. Ik heb al een database, drupal in de mainsite.html van mijn website gezet en als ik dan mijn webadres/drupal7-0 intyp moet de install.php gaan lopen. Zover ik het begrijp tenminste. Alleen ook dit gebeurd niet.

Ergens gaat er iets mis…

Bijdrager
    Hansi2124

Is deze software ook voor de Mac?

Bijdrager
    SproetS

Please note: With Drupal 7.x, on some types of shared/local hosting, if PHP and Apache are run by the same user, Drupal will attempt to execute the first three steps for you. If you get errors referring to the “Settings file” during installation, you can perform these steps manually.

Zie de manuele settings op:
    http://drupal.org/documentation/install/settings-file

Bijdrager
    Little Idiot

Waar host je je site? Ik host bij Webreus, daar kan je met Installatron Drupal installeren en klaar is kees. Ondersteunt je host PHP 5.3?

Drupal 7 will only support MySQL 5.0.15 or higher, and requires the PDO database extension for PHP (see What is PDO?).

zie de drupal site.

Bijdrager
    johnkeates

Als drupal niet werkt kan je altijd nog een van de andere proberen. Bijvoorbeeld Concrete5, of Silverstripe.

Bijdrager
    Paniek

Ik heb het voor elkaar gekregen. Drupal wilde wel zo op de nieuwe webruimte die ik ervoor had gereserveerd, maar niet op m’n knoei websiteruimte. Waarschijnlijk is deze een beetje vervuild (of misschien niet helemaal up-to-date) dat het daarom niet lukte. Ik wilde drupal eigenlijk eerst op m’n knoeisite draaien om te proberen hoe het werkt enzo. Nu maar gelijk voor het eggie dan.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.