10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Maharishi

Drums Score Editor in Logoc Express

Hey,

Misschien dat iemand mij kan helpen…

Ik ben niet zo tevreden over de manier waarop Logic Express mijn midi drums in een drumscore omzet.
    Is er een manier waarop dit te editten valt??

Hi-hat een nootje lager, snare eentje lager en kick eentje lager etc.

Of moet je het doen met de manier waarop ’t is ingesteld?

If so, heeft iemand ervaring met andere score editors?
    Finale zuigt ook voor drums naar mijn mening, of daar snap ik ook niks van…

Thanx!

Bijdrager
    mcician

hmhmh

in Sound on Sound stond er een heel leuk artikel omtrent dit onderwerp.
    Effe nagekeken, het is het nummer van maart 2006.

Ze hebben het online staan, maar dan moet je aangemeld zijn voor een abo.
    Misschien ken je wel iemand die zoiets heeft ?
    Of eens in de winkel kijken, ik vind hier ook regelmatig oude nummers …

Bijdrager
    bvds

Je schuift gewoon de noot tot waar je ze moet hebben dat is toch bij elke seq. hetzelfde

Bijdrager
    marcz

Ik heb even gekeken wat het artikel in SOS behelsde, maar krijg niet de indruk dat dat het probleem van Maharishi oplost.
    En dat doet de oplossing van bvds volgens mij ook niet.
    Als ik de vraag van Maharishi goed begrijp dan zoekt hij naar een middel om de in een midi-editor aangemaakte partijen om te zetten in notenschrift.
    Heb ik dat juist Maharishi?
    Vooral ook omdat je het over Finale hebt, en dat is natuurlijk vooral bedoeld om traditioneel notenschrift te schrijven.

Je zegt zelf:

Finale zuigt ook voor drums naar mijn mening, of daar snap ik ook niks van…

en ik houd het maar op je laatste constatering, want er zijn legio musici, componisten en drummers (waaronder ikzelf) die met Finale uitstekend drumpartijen kunnen schrijven.

Wat je als alternatief kunt gebruiken is Sibelius, en ook daar kun je zeer goed drum partijen meeschrijven, en je kunt je in Logic gemaakt midifiles gewoon inlezen. Maar dat kan in Finale ook.

Kun je anders misschien je probleem nog iets duidelijker stellen?

Marc.

Bijdrager
    mcician

tja,

dat is ook niet zo mijn ding, maar dat artikel zag er best wel ok uit … anyway …

Bijdrager
    Maharishi

Bedankt voor jullie reacties!
    Ik heb helaas niet echt toegang tot dat artikel, dus of ik daar iets aan heb weet ik nog niet.

Nog even voor de duidelijkheid:

Waar ik op doel is dat ik met de score editors van Logic en Finale niet een Europese drumscore kan maken, maar dat er altijd een Amerikaanse uitkomt.

Jeweetwel, het eeuwige gedoe met die verschillende legenda’s!

Inmiddels ben ik al wel wat verder en heb ik alles waar ik ’t hebben wil via het layout knopje in de score editor, en dan score styles, maar zoals ’t ernaar uitziet kan ik die instellingen niet opslaan, of wel?
    Ja, als bestand en dan altijd met dat bestand beginnen, maar is er geen andere manier?

Thanx again!

Bijdrager
    Katinka

Stuur me maar een PB’tje, dan krijg je een pdf’je van het artikel.

Ik weet idd niet of je er veel mee op schiet, is nu even wat veel om te lezen. Maar sowieso wel een interessant artikel.

Bijdrager
    joostovermars

Dit is een beperking van Logic Express helaas. idd kun je dit via score styles aanpassen, maar alleen in Logic Pro kun je zelf nieuwe styles aanmaken en bewaren. dikke pech dus. Nu is Logic ook niet echt bedoeld als notatieprogramma. ikzelf heb jarenlang gearrangeerd en notengeprint via Logic (Pro) maar gebruik sinds een jaar Sibelius, dat daarvoor veel en veel beter is. Overigens heeft Sibelius forse educatieve kortingen dus als je student/docent bent kan dat voordeel opleveren. de importeur zit in Belgie en is goed. kijk ff op de Sibelius site.

Bijdrager
    Maharishi

Bedankt Joost, voor deze duidelijke mdedeling, dan hoef ik tenminste niet meer verder te zoeken naar mogelijkheden binnen Logic Express. Ik had me er al een beetje bij neergelegd, maar nu weet ik ’t zeker.

En wat sibelius betreft, daar hoor ik inderdaad altijd goeie verhalen over.
    Wellicht wordt het toch ’s tijd om ’t aan te schaffen.

Ik zal ’s kijken, thanx!

PS. Katinka? Ik heb nog niets van je mogen ontvangen. Ben nog steeds wel geinteresseerd in dat artikel. Heb je m’n bericht niet ontvangen?

Bijdrager
    Katinka

Nee, ik heb idd niks van je ontvangen… :o

Maar ik heb zo’n donkerbruin vermoeden dat de PB functie er een paar dagen uit heeft gelegen hier.
    Stuur me je e-mail adres nog ‘ns, dan komt ie met pdf retour.

Edit: ik heb je ondertussen nog een PB gestuurd. Jij ook?
    Misschien is het nog steeds niet mogelijk iemand een PB te sturen?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.