6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Guez

Drums filteren

Beste mensen,

Voor een schoolproject moet ik een remix maken van een liedje.
    Ik wil graag een hip hop versie maken van een salsa liedje.
    In Recycle heb ik alle stukjes ingedeeld wat ik wil gebruiken in voor mijn beat in Reason 5 en het klinkt best aardig.
    Het enige probleem is dat de salsa instrumenten zoals de conga en bongo nog te veel overheersen.
    Dit klinkt namelijk heel rommelig in combinatie met mijn eigen hip hop drums.

Weet iemand hoe ik deze instrumenten zou kunnen filteren?

Ik stel jullie hulp zeer op prijs.
    Alvast bedankt!

Guez

Bijdrager
    Faure

Met een equalizer of een filter. Maar ik denk niet dat het je gaat lukken want de penetrante percusiviteit van percussie zit meestal rond de 1-4khz en daar zit ook al je andere instrumenten die je nodig hebt.
    Je kan het proberen door gewoon met een eq/filter een beetje te spelen en te zoeken naar waar je het beste resultaat krijgt.

Bijdrager
    Лукас

Of probeer een betere bron te vinden. Zoek eens naar een multitrack versie van het nummer en gebruik alleen de instrumenten die je wilt.

Bijdrager
    Guez

Bedankt voor jullie reacties!!

@ Faure
    Ik weet dat dit lastig is…ik zit er al een tijdje mee te kloten maar ik krijg die instrumenten niet weg,.. of ietjes dempen.

@LucasJV
    Wat voor andere bron zou ik kunnen vinden dan? Ik heb gezocht voor de multitrack maar het is kansloos. Het gaat om een salsa nummer van Hector Lavoe – El Cantante.
    Ik kan geen multitrack vinden:(

Bijdrager
    KarelWillem
    LucasJV op 28 april 2011

…Zoek eens naar een multitrack versie van het nummer en gebruik alleen de instrumenten die je wilt.

Ja, het zou fijn zijn als er van elk nummer ter wereld gewoon de multitrack-versie online zou staan.:wink:

Bijdrager
    McD44N

Ik vind 2 versies van het nummer, één is wat ouder, en heeft een minder sterke percussie partij. Maar misschien had je die al.. Check je Privebericht..

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.