7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    hansman

Druk op een knop video

Weet iemand een apparaat waarmee je met een druk op een knop video (in rom)kunt afspelen op een TV.

Op dit moment gebeurd het in een museum met een videorecorder. Voor veel mensen is dit toch een brug te ver. Er is veel storing. Kortom het moet super foolproof zijn.

Bedankt voor het meedenken!

Bijdrager
    Hydræ

Het beste lijkt me om een kleine druktoets interface te bouwen, deze via een seriele poort aan een pc te hangen en zo een filmpje aan te sturen. Leuk hobby project!
    Natuurlijk kan het op vele andere manieren, maar als je interface super foolproof moet zijn, dan moet je 1 knop hebben.

Bijdrager
    computer space

Hardware:
    – Raspberry Pi
    – Standaard microUSB voeding van 2Ampere (daar draait de Pi op)
    – SD kaart voor software en video, 8GB klasse 10 voor 10€ is meer dan zat. Zet er gewoon de standaard Debian install op, of de RaspianMC distro (XBMC install).
    – Naar keuze HDMI of composietkabel (als je nog zo’n mooie Sony stapelbare monitorkubus hebt bijvoorbeeld)
    – Geluid gaat via mini-jack kabel of HDMI.
    – MiniPac USB interface
    – Arcadebutton(s)
    – Ethernetkabel of Wifi-USB dongel indien je remote wilt managen.
    Totaal +/- 80 a 90€, geen bewegende delen en zeer energiezuinig

Makkelijkste is dan video gewoon in webbrowser HTML 5 tonen, of een XBMC map customizen en er maar 1 video in zetten, en de knop aansluiten op de pin die een spatie of enter simuleert.
    Via remote-access kun je eventuele problemen verhelpen en de Pi rebooten.

Bijdrager
    hansman

#Hydrae, bedankt, een pc is niet aan te raden. De meeste tijd is de ruimte spanningsloos. Het opstarten van de pc(apple) geeft voor enkelen problemen

#computer space, jou oplossing lijkt mij een goede alleen internet is niet aanwezig daar. De ruimte is ondergronds met 1 mtr dikke beton muren.
    De meeste tijd is de ruimte spanningsloos. Heb jij ervaring met zoiets om te bouwen? Neem s.v.p.contact met mij op.

Allen bedankt

Bijdrager
    KarelWillem

iPad (of zelfs iPod) in Kiosk-mode.
    Met een kabeltje aan de televisie.
    Veel meer foolproof kun je het niet krijgen.

Maar nu ben ik wel benieuwd. Wat bedoel je met spanningsloos??
    Als in geen stroom? Dat lijkt me dan wat lastig als je een videorecorder en TV hebt staan.

Bijdrager
    hansman

#KarelWillem Een iPod of iPad moet bedient worden(is dus niet foolproof). Dit kan fout gaan (en gaat dus meestal ook) Het klinkt overdreven maar de mensen die er mee moeten werken zijn vaak 70+ en bang voor knoppen. Ik heb zoveel rare dingen meegemaakt daar, ik kijk nergens meer van op.

De ruimte staat soms wekenlang zonder spanning. Helemaal geen stroom dus. Bij het inschakelen van de spanning gaat het dus vaak mis.

Ik spreek hier over een ondergrondse bunkerruimte http://www.ijssellinie.nl/de-luchtdoelterp.html

Bijdrager
    KarelWillem

Er is overal een geschikte app voor te vinden.
    Een tik met de vinger op een daarvoor aangewezen plek op een beeldscherm, kan ook een 70+-er nog wel aan.

En alles wat wekenlang zonder stroom staat, zal sowieso problemen opleveren lijkt me.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.