2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    Dahlia

dropbox synch opnieuw instellen: mappen kwijtraken?

Ok, ik ben grondig bezig:lol:
    Ik ga mijn HDD vervangen (zie andere posts) en vooruitlopend op de mogelijkheid om te upgraden naar Mountain Lion en veel opnieuw te moeten installeren, zit ik met het volgende. Ik heb op mijn meerder computers in dropbox symlink mappen opgenomen zodat overal mijn “desktop” en “documenten” mappen automatisch dezelfde files bevatten. Nou ben ik alleen bang dat als ik dropbox opnieuw instel op de nieuwe HD ik omdat de map nog leeg is na een synch alles kwijt ben. Dat ipv de map vullen door de synch alles leeg wordt. Staat me bij dat ik iets tegenkwam, van eerst mappen aanmaken en dan pas dropbox aanzetten, of whatever. Kan de info nu niet meer vinden. Weet iemand wat ik bedoel en waar ik op moet letten?

Een andere, gerelaterde vraag: kan ik ook eerst mijn data redden, overzetten op nieuwe HDD, daarna upgraden, Mountain Lion installeren, en op deze wijze instellingen van alles behouden?

Bijdrager
    FotoDirk

1) Je moet kiezen tussen een upgrade of een clean install. Bij een upgrade blijft alles op je Mac zoals het was en wordt alleen het OS ge-upgrade naar de nieuwere versie. Na de up-grade staan al je programma’s en al je files nog net zoals voorheen op je Mac. Nadeel van een upgrade kan zijn dat er wat blijft hangen van de vorige versie van het OS.

Of je kiest voor een clean install. Dan wis je als het ware de HDD en dan begin je terug vanaf nul. Voordeel er blijft zeker niets achter van het oude OS. Nadeel je moet alle programma’s terug opnieuw installeren. En daarna ook nog alle data-files terugzetten. Dat terugzetten moet dus van een andere schijf gebeuren.

2) Voor Dropbox moet je bij een clean-install niets doen. Gewoon Dropbox terug installeren en bij de eerste keer opstarten moet je je Dropbox userid en pw ingeven. Daarna worden de folders en files terug door Dropbox op je Mac gezet.

3) Een backup van je files is steeds aangewezen of je nu een upgrade of een clean-install doet. Als er iets misloopt riskeer je alles kwijt te zijn. Dus dringend zorgen voor een extra disk waar je regelmatig een backup op zet. Lees ook regelmatig, dat is dus minstens elk uur (gebruik timemachine, dat kan ook naar een USB HDD). En niet alleen juist voor een nieuwe install van het OS.

4) Bij ML zit geen iLive in. Dus iPhoto, iMovie zitten niet in ML. Als je dus voor een clean install kiest dan moet je die eventueel nog via een andere weg terug installeren. Als je die al eens ge-upgrade hebt op je oude OS, dan kan je ze via de app-store terug installeren.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.