21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    Johnyw

Dropbox smart sync werkt niet ?

Goeie morgen,

Onlangs heb ik de desktop app van dropbox geinstalleerd  maar ik heb daar problemen mee. Er is een optie om smart sync actief te maken, en op die maniet te verhinderen dat de bestanden weer op mijn mac terechtkomen en dus daadwerkelijk schijfruimte te besparen.

Maar op mijn Mac werkt dit niet (en staan alle bestanden dan ook weer op mijn HD?

Om de één of andere reden krijg ik dit niet aangezet: uiteindelijk kom ik daarvoor in de instellingen terecht en daar lost het klikken op de knop “allow” helemaal niks uit ? ( met gesloten en open slotje)!

Ik het er de support van Dropbox over aangesproken, maar ze antwoorden steeds dat ik op die bewuste allow knop moet klikken, het ontgaat hen blijkbaar volledig dat het ook kan dat het NIET werkt..

Na veel aandringen hebben ze me verteld dat dit een probleem van Apple is…. tje, dat is gemakkelijk op die manier natuurlijk. Ondertussen is het probleem niet opgelost en heb ik op hun forum gelezen dat ik niet de enige ben die met dit probleem worstel.. En ook daar blijven dat standaard antwoord ivm die knop herhalen…

Enfin, kijk wat ik te zien krijg: blijkbaar is de systeem software van Dropbox bij mij geblokkeerd ??? Vraag, wat kan ik eraan doen ?

Alvast bedankt
    Johny

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 weken, 6 dagen geleden door Night. Reden: Duplicaat topics verwijderd. Eén keer op 'verzenden' drukken is voldoende
    Bijdrager
    stopa

Start de app, ga naar voorkeuren, kies Synchroniseren, mappen kiezen, kies (vink aan welke mappen moeten synchronisen en welke niet).

Met vinkje staan dan op de computer en in dropbox

Bijdrager
    Johnyw

@stopa Dat is niet de bedoeling he. Waarom betalen voor dropbox als de bestanden “en” op dropbox.com staan “en” dan toch nog op de computer ? Das geen plaatsbesparing ?

Bijdrager
    feek

Je hebt toch wel op “allow” gedrukt? Anders wordt DB niet juist geïnstalleerd.

Bijdrager
    Johnyw

@feek ja natuurlijk, ik denk dat ik er in de loop van de voorbije dagen zeker 50  keer op gedrukt heb… maar dat brengt geen zoden aan de dijk…

Bijdrager
    feek

Draai de installer van Dropbox nog een keer en zorg dat je dat window met systeemvoorkeuren open hebt staan en druk. En druk weer op allow.

kijk ook eens hier/

https://help.dropbox.com/nl-nl/installs-integrations/desktop/mac-permissions

Moderator
    Night

Dit heb je allemaal gedaan?

Overigens is de functie alleen beschikbaar voor klanten van Dropbox Plus en Professional en leden van Dropbox Business-teams. Ik neem aan dat je een van die abbo’s hebt?

Bijdrager
    Johnyw

@Night dat allemaal gedaan en steeds weer vastlopen op die “allow” … (en uiteraard heb ik zo een abbo:)

Moderator
    Night

Volgens mij zou een herstart na op ‘Allow’ te hebben geklikt, een oplossing kunnen zijn.

Bijdrager
    Johnyw

@Night Nope…

Bijdrager
    Johnyw

Er valt me nu dus wel iets op:

Sinds ip op mijn nieuwe mac werk schijnt die iMac.local te noemen (zie de lijst hieronder die ik op Dropbox-Instellingen-beveiliging zag) daar waar die vroeger met mijn vorige iMac (3 jaar geleden) gewoon Johny’s iMac noemde? Toen geen spoor van  die “.local”
    Waar zit hem het verschil? Is dat een privilege ding of zo? Is dat te veranderen?

Apparaatnaam

Willemynss-iMac.local
    Ardooie, Belgium
    het afgelopen uur

Willemynss-iMac.local
    Ardooie, Belgium
    ongeveer 5 dagen geleden

Johnys-iMac.local
    Ardooie, Belgium
    ongeveer 7 maanden geleden

Johny’s iMac
    Gistel, Belgium
    ongeveer 3 jaar geleden

Johny Power Mac
    Antwerp, Belgium
    ongeveer 4 jaar geleden

Johny Power Mac
    Antwerp, Belgium
    ongeveer 4 jaar geleden

Bijdrager
    wouter57

Man man man wat een miserie met die dropbox. U heeft vast een virusscanner en/of een adblocker op scherp staan omdat de knop allow niet reageert. Heeft u ook al eens contact gezocht met Vercom in de Stationstraat 5 Ardooie voor al u IT en software vragen ? U maakt wel echt hele mooie foto’s qua kleur en helderheid maar met die blote madammen heb ik verder niets.

Bijdrager
    Johnyw

@wouter57. Neen man, geen virusscanner en geen ad blocker. En met alle respect voor die man uit Ardooie, als ze het bij Dropbox zelf niet weten ( en daar ziet het naar uit…)

Maar goed, bedankt voor uw compliment op mijn foto’s, en wat die “blote madammen” betreft, ik weet het, vervelend, maar wat wil je, iemand moet het doen 😇 !

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 5 dagen geleden door Johnyw.
    Moderator
    Night

JohnyW, welke versie Dropbox gebruik je?

Kijk even of je de laatste build hebt, of probeer eens een beta:

https://www.dropboxforum.com/t5/Dropbox-desktop-client-builds/bd-p/101003016

( in de lijst staat erbij of het een stable of beta build betreft)

Bijdrager
    Johnyw

@Night 96.4.172

Moderator
    Night

Dat is toch echt de allernieuwste ‘Stable version’. Misschien toch maar een beta testen?

Bijdrager
    Johnyw

@Night bedankt dat je meezoekt naar een oplossing met mij.  Nu, beta versie. Het is namelijk zo dat, toen ik mijn dropbox account (terug) opzette, ik zonder het te beseffen een beta versie gedownload had. Toen ik dan het smart sync probleem aangekaart heb bij de helpdesk van Dropbox, ze daar na enige tijd achter waren gekomen en me dan een link naar een stabiele versie ( die nu bij mij draait ) gestuurd hebben die ik dan geïnstalleerd  heb.

Zonder welliswaar het probleem op te lossen.

Bij Dropbox houden ze het nu bij een probleem op mijn computer, en voor hen is de kous blijkbaar af dan?

Moderator
    Night

Curieus. Normaal zou je verwachten dat ze als helpdesk toch een beetje meer mee zouden willen denken. Zéker als het een probleem op je Mac is. Want dat zou dan wel op te lossen moeten zijn. Structurele softwarefouten die bij meerdere mensen voorkomen duren meestal wat langer 😛

• Heb je al eens getest in een nieuwe schone gebruiker?
    • Heb je al eens getest na opgestart te hebben in Safe Mode?
    • Heb je al eens vanuit Recovery Mode macOS opnieuw, over je oude systeem heen geïnstalleerd? (daardoor verlies je geen data)
    Bijdrager
    Johnyw

Ik ben eens opgestart als guest user maar dat is geen optie: ik kan de Dropbox app niet installeren omdat ik de toegang niet heb, en het slotje openen verandert daar niks aan…

Bijdrager
    Johnyw

OK mannen, nu het goede nieuws: opstarten in safe mode liet me toe om de smart sync te activeren. Ben blij dat het gelukt isI Ik zal niet nalaten dat ook aan Dropbox te melden…

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 3 dagen geleden door Johnyw.
    Bijdrager
    RW076

Het heeft niets te maken met het negeren van de optie (ik ontvang die eens per jaar per mail) log in anders deleten we je account?

Ik bedoel, je zegt recent. Maar je kunt natuurlijk ook bedoelen dat je het recent weer bent gaan gebruiken na een lange tijd het niet te hebben gebruikt.

Als ik voor die halve keer dat ik het gebruik per jaar een keer per jaar heel moet inloggen om te voorkomen dat Dropbox mijn account niet verwijdert, dan ga ik er vanuit dat dit ook voor anderen geldt.

Het zou kunnen dat je dat een keer vergeten bent en je probeert in te loggen op een verlopen account.

Misschien te out of the box, maar na een nachtje slapen toch maar besloten dit met je te delen.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.