10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Moltie

Dropbox of Onedrive

Ben zelfstandig ondernemer en gebruik al jaren Dropbox naar volle tevredenheid. Daarnaast een Office account. Toegang tot dropbox via 2 Macs, iphone en ipad.

Nu komt er een eerste werknemer in dienst en moet wat gaan regelen. Voor Office ga ik over naar een zakelijk account (betalen per gebruiker) en daar zit ook Onedrive bij in. Ben echter wat bevreesd voor de stabiliteit daarvan t.o.v. Dropbox.

Iemand ervaring hiermee? Wil graag weten of ik kan vertrouwen op Onedrive, of dat ik beter voor een paar extra centen Dropbox in de lucht kan houden.

Alvast dank voor de reacties.

Bijdrager
    tarun

OneDrive werkt prima. Kwestie van voorkeur. Ik ben Dropbox gewend en werk daar liever mee.

Bijdrager
    Moltie

Dank, waarom werk je liever met Dropbox?

Bijdrager
    Shmoo

Veel feedback die je hier zult krijgen zal vooral persoonlijke voorkeur zijn, veel minder ervaring in zakelijk gebruik met dit soort diensten..

Persoonlijk ben ik ook een fan van Dropbox maar dat is niet gebaseerd op Dropbox Business of zoiets. Terwijl als je kijkt wat voor ’n geweldige features je dan krijgt. Probleem is alleen dat je minimaal 5 of 7 gebruikers moet afnemen (minimaal 750,- per jaar) en voor twee personen te laten samenwerken?
    Misschien is twee Dropbox Pro abonnementen (200,-) dan wel toegankelijker.

Bij OneDrive zal je waarschijnlijk betalen voor de integratie met Office en Microsoft diensten. Dus ja als je veel van dat soort software gebruikt is dat natuurlijk ook wel een punt.

Allemaal moeilijk dus. Bij Dropbox weet je wel nu al welke kwaliteit je kunt verwachten en als je het altijd zo hebt gedaan kun je mogelijk beter eens bij elkaar gaan zitten en kijken wat de meest ideale manier van werken is. Ik bedoel, een bedrijf dat altijd solo heeft gewerkt en nu z’n eerste werknemer in dienst neemt. Dat klinkt natuurlijk niet alsof je van vandaag op morgen ineens heel je bedrijf moet gaan veranderen en al je software upgraden omdat je nu iemand in dienst hebt genomen. Meestal is deze eerste werknemer iemand die je goed kunt vertrouwen, een vriend, familie of goede kennis. Als je dan gewoon kunt werken op standaard licenties door een simpel out of the box trucje waarom zou je dat dan niet doen, dit is pure winst in uitgaven. PAs wanneer je meer mensen in dienst neemt zou ik dat soort structuur aanbrengen. Nu zou ik vooral denken in een goede samenwerking en zo weinig mogelijk geld uitgeven aan meestal duurdere licenties die pas rendabel worden bij 5 of meer mensen in dienst.

Bijdrager
    Moltie

Dank voor je reactie Shmoo

Het is een werknemer ‘van buiten’, dus geen bekende ofzo. Het gaat ook om verschillende e-mail accounts, bestanden die je wel of juist niet wil delen, inzicht in elkaars agenda, etc. Als je overgaat naar een zakelijk office abonnement dan komt er simpelweg een tientje bij en heb je al het bovenstaande, inclusief een OneDrive oplossing. Ik vraag me enkel af of ik net zo probleemloos met Onedrive kan werken als ik tot nu toe met Dropbox heb gedaan.

Als ik per jaar twee uur moet pielen om Onedrive problemen op te lossen kost het namelijk meer dan het afschaffen van Dropbox oplevert.

Bijdrager
    tarun

Ik vind de interface van Dropbox prettiger. Onedrive ben ik niet gewend. Zie het wel eens bij collega’s en vind het lelijk. Maar zij zweren erbij. (Zijn wel MS-adepten, ik niet.)

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Ik gebruik Dropbox, Onedrive, Google Drive en Stack.
    Stack heeft als grote voordeel dat 1TB gratis is. Gebruik ik voor oude backups.
    Dropbox heeft de beste interface en functies en supergoede versiebeheer (vind ik erg belangrijk).
    Gebruik ik voor alle lopende projecten.
    Onedrive is zeer slecht in map- en bestandsnamen (je mag niks) maar verder prima. Gebruik ik voor studenten.
    Google Drive is top in combinatie met Google Apps zoals Foto’s.
    Gebruik ik voor Foto’s / AV en google apps.

Bijdrager
    SvS

Als ik per jaar twee uur moet pielen om Onedrive problemen op te lossen kost het namelijk meer dan het afschaffen van Dropbox oplevert.

Exacte gedachte.

Dropbox vind ik prijzig, maar wel goed in elkaar zitten. Ik weet niet hoeveel opslagruimte je nodig hebt om te delen met de werknemer in spe.
    Je kunt proberen eigen account van je werknemer te aanmaken (komt er minimaal 2gb erbij) en mappen met hem/haar account te linken. Mocht dat in beginsel toch niet afdoende zijn, dan kun je later alsnog upgraden.

Wel ben ik ook tevreden met Google Drive, 100 GB voor €2 per maand.

Beide opties gebruik ik met verschillende zakenrelaties.
    Het is alleen zo bij beide opties dat het opstarten trager verloopt, daarom staan dropbox / GD bij mij op NAS ingesteld ipv op desktop.

Bijdrager
    Henk Jan de Bruijn

Ik heb zowel Dropbox als OneDrive voor business. Wat een idioot programma is OneDrive voor business:

– Sharen van gegevens een drama;
    – Het syncen gaat super traag;
    – De online interface is Sharepoint: Traag, lelijk, ingewikkeld, inconsequent.
    – Het updaten van de app werkt houtje touwtje.
    – Veel foutmeldingen en issues. Dan ben ik weer ineens uitgelogd, dan is het syncen weer gestopt, dan is er weer een of andere fout.

Bijdrager
    flierefluiter

Eens met Henk Jan.

Ik gebruik zelf dropbox en onedrive.

Dropbixxwerkt heerlijk, geen omkijken naarcen doet het altijd. Ook delen van bestanden gaat prima.

Onedrive kan dit in princiie ookmaar loop zo vaak vast met onbegrijpelijke foutmeldingen.

Succes met je keuze.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.