5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Nextweb

Dropbox of ICloud Drive ?

Goedemiddag,

Welke opslagdienst raden jullie aan van de twee, het gaat om opslag van zakelijke bestanden. Ik gebruik nu beiden. Dat is omslachtig. En eigenlijk wil ik naar een situatie toe waarbij de bestanden – dus niet OS en App’s – zoveel mogelijk worden opgeslagen in een van de twee alternatieven.

Daarnaast iedere maand op een handige manier een “harde ” backup van Icloud of dropbox naar hardware.

Iemand tips of ervaringen ?

Geblokkeerd
    Anoniem

Synology NAS zou ik je aanraden.

Bijdrager
    TheBigZ

Nextweb op 21 oktober 2018 om 16:26
    Daarnaast iedere maand op een handige manier een “harde ” backup van Icloud of dropbox naar hardware.

Kijk eens naar Synology Cloud Sync.

https://www.synology.com/nl-nl/dsm/feature/cloud_sync

Wat je eerste vraag betreft; aangezien jij beide opties al gebruikt, kun je zelf het beste bepalen welke van de twee het meest naar jouw zin is, toch?

Bijdrager
    Shmoo

🙄

Dropbox vs iCloud vs STACK

Het is moeilijk de twee diensten met elkaar te vergelijken, vooral omdat iCloud is qua sycnen meer van het niveau is zoals de Titanic daar ook goed in was. Dropbox is natuurlijk een heel ander verhaal en het is niet voor niets dat elke clouddienst Dropbox wilt zijn maar uiteindelijk is er maar één Dropbox en profileert de rest zich altijd als het alternatief op Dropbox.

Wanneer mensen dit soort diensten vergelijken dat gaat het heel erg vaak alleen maar over hoeveel opslag krijg je gratis, hoeveel moet je betalen voor premium en welke is dan het goedkoopst. In dat hele spelletje doet Dropbox niet mee omdat ze eigenlijk geen gratis gebruikers willen hebben. Vandaar de 2GB opslag bij een nieuw account. Ze focussen zich tegenwoordig vooral op de zakelijke en ZZP’ers qua afzetmarkt.

iCloud zou ik alleen gebruiken wanneer je instellingen van apps of kleine porties data tussen al je iOS en macOS devices wilt delen/syncen. Ik zou het nooit gebruiken om werkbestanden (groter dan 1mb) op te hosten want dat is zo extreem traag en er zit totaal geen intelligentie achter het systeem. Zie mijn link voor de verdere uitleg daarover.

Bijdrager
    Nextweb

Dank voor jullie hulp tot nu toe !

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.