5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    J-peters

Dropbox niet verwijderbaar uit 'programs'

Hi, ik moest Mac OSX opnieuw instellaren, en een Time Machine copy terugzetten.
    Alleen had ik de dropbox folder ge-exclude, dus die werd niet teruggezet.
    Wel de applicatie dropbox, maar die had 0 bytes.

Als ik hem wil verwijderen krijg ik de melding: De bewerking kan niet worden voltooid, omdat u geen bevoegdheden hebt om toegang te krijgen tot sommige onderdelen

Ik ben uiteraard wel admin, dus hoe nu verder? Gebruik Dropbox wel intensief dus wil het wel graag terug.

Een re-install werkt niet, omdat de ‘oude’ dropbox applicatie niet overschreven kan worden.

Kan iemand mij de gouden tip verschaffen?

Bedankt, Jan

Geblokkeerd
    Anoniem

In terminal -letterlijk- dit typen (copy/paste).

sudo rm -r /Applications/Dropbox

Daarmee verwijder je hardhandig Dropbox uit /Applications. Echter! Daarmee zijn de extensies en aanpassingen op Finder nog niet verdwenen. Je kan beter de uninstall van Dropbox zelf gebruiken.

Bijdrager
    J-peters

dank je Cailin,

Echter de folder in Applicaties (Programma’s; ik gebruik de NL taal, maakt dat iets uit m.b.t. het Terminal commando?) wordt niet gevonden. Er staat ook een soort kruisje doorheen, en hij is 0 bytes.

Thanks, Jan

Geblokkeerd
    Anoniem

Best, maar hij staat er wel. Want anders zag je’m niet met dat kruisje.

Doe in Terminal anders eerst eens het volgende en zet de output hier neer.

ls -adl /Applications/Dropbox

Bijdrager
    Sascha

Ik herken jouw Dropbox-euvel.

Herstart anders eens in safe-mode. Dan wordt al het Dropbox-gedoe niet geladen en zou je het wel moeten kunnen herinstalleren of verwijderen (denk ik)…

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.