10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    parl

Dropbox neemt erg veel schrijfruimte op mijn HD

Op een onverklaarbare manier kost de ruimte van Dropbox Pro in de Dropboxmap op het internet 31,21 GB, terwijl de Dropboxmap op mijn Macbook pro de grootte heeft van 58,79 GB. Dat kost me kostbare ruimte op mijn harddisc. Wie weet hoe ik dit aan moet pakken, zodat de grootte in ieder geval overeenkomt!?

Bijdrager
    readefries

Ik denk dat het komt door de clustergrote van je hardeschijfÔÇŽwaarschijnlijk rekent dropbox puur bestandsgrote.

Bijdrager
    KarelWillem

Bij mij is het verschil in grootte (bij een totaal van 3,29 Gb) ┬▒ 200 Mb.

27 Gb is geen rekenverschilletje meer natuurlijk. :lol:

Bijdrager
    stavos

Heb je wellicht een map uitgesloten van synchronisatie, waardoor deze wel op je Mac staat, maar niet online?

Moderator
    unSOUND

Gedeelde mappen van andere gebruikers ?

Bijdrager
    parl

Ik heb de hele dropbox gekopieerd en op een externe schijf gezet. Daar is de bestandsgrootte wel even groot als op mijn Dropbox op internet. Ik heb geen mappen uitgesloten, geen gedeelde mappen met anderen. Dus blijft over de opmerking: clustergrootte van de harde schijf . . . .Wat moet ik me daarbij voorstellen?

Bijdrager
    readefries

Even een link naar Wikipedia:
    Cluster

Bijdrager
    parl

Dank, jij clusterman. Toch denk ik niet dat het het grote verschil verklaart: ik heb geprobeerd wat orde te scheppen. Het veroorzaakt alleen nog meer bestandsgrootte verschil. Ik sta nu op 23,6 GB op de Dropbox internet site en 67,44 GB op mijn harddisc. Wie weet raad???

Bijdrager
    MichMich

Dat komt door je Dropbox Cache map. Zoek maar eens op het Dropbox forum. Succes!

Bijdrager
    parl

Door gebruik te maken van de herstelmogelijkheid van TimeMachine heb ik het Dropbox bestand op mijn Macbook Pro goddank omlaag gekregen. Maar er blijft een verschil in grootte van mijn Dropbox-map op het internet en de map in mijn computer. Dropbox Support heeft dit netjes aan mij uitgelegd en – leek die ik blijkbaar ben – er ging eindelijk bij mij een lampje branden. Dat lampje wil ik jullie niet onthouden > Hier is die:

The difference in disk usage is due is how different vendors calculate a “GB”. There are two schools:
    1: Kilobyte = 1000 bytes, Megabyte = 1000 KB, Gigabyte = 1000 MB
    2: Kilobyte = 1024 bytes, Megabyte = 1024 KB, Gigabyte = 1024 MB

Thus, 1GB (1000) = 1.07GB (1024).

If your Dropbox says “50GB used” then operating systems like Mac OS will tell you the Dropbox folder has more than 53.69GB in it because it calculates the usage differently. The remaining difference in space is from the files that Dropbox doesn’t sync on purpose (.DS_Store, etc.).

So while it may appear that not all files are syncing from your Mac they really are. Read more about it here:

http://www.macworld.com/article/142471/2009/08/snow_leopard_math.html

I hope this information helps.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.