9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Robbes

Dropbox kaapt 100% van de CPU van mijn macbook.

Hoi!

Het probleem:
    de laatste dagen was mijn mac erg traag en begon de fan de blazen als een gek.

De oorzaak:
    Na een check op activiteitenoverzicht (alle processen) bleek Dropbox de aanleiding. Hij vrat soms 100+ % van de CPU. Het probleem doet zich sinds kort voor, terwijl ik dropbox al zo’n 2 jaar intensief gebruik.

De oplossing:
    De tijdelijke oplossing is de app dropbox uit te zetten. Maar daar ben ik natuurlijk niet mee geholpen de de langere termijn. Dropbox vind ik onmisbaar.

De maatregelen:
    Ik heb het e.e.a. gecheckt via google en kom meerdere mensen tegen met dit probleem. Verschillende oplossingen heb ik geprobeerd. O.a. meest recente versie van dropbox geinstalleerd, permissies gefixt in dropbox, cache van dropbox verwijderd…. helaas zonder resultaat. Zodra ik dropbox start komt het probleem terug.

Heeft hier iemand een oplossing voor me?

Super thanks!

Rob.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Misschien het voorkeurenbestand verwijderen (Plist)?
    Of het programma verwijderen en gewoon opnieuw installeren?

Bijdrager
    Robbes

Misschien het voorkeurenbestand verwijderen (Plist)?
    Of het programma verwijderen en gewoon opnieuw installeren?

Thanks voor je reactie.

Beide suggesties heb ik geprobeerd. Helaas zonder resultaat…. iemand anders nog een tip?

Bijdrager
    stel maar

Heb je hem al eens “een” uurtje laten draaien? misschien lost het probleem vanzelf op.
    Het je op de dropbox website gekeken of er verschillen zijn tussen de content daar en in je dropboxmap?

Bijdrager
    Johan Bijlsma

Mijn ervaring is dat dropbox soms files in gesharede mappen van anderen niet kan updaten ivm rechten. Mijn oplossing is dan altijd die specifieke bestanden verwijderen, door in finder in de dropbox folder te kijken welke aan het updaten is. Dropbox synchroniseerd vervolgens weer deze bestanden. Beetje omslachtig, maar werkt bij mij het beste

Bijdrager
    Shmoo

Ik denk dat je hier vrij weinig aan kan doen de Dropbox software is gewoon vrij dramatisch van kwaliteit. Op nieuwere Macs draait het vaak wel als een voldoende maar Macs van een paar jaar oud hebben al snel dit soort problemen.

Ik heb een iMac uit 2007 met Lion erop als ik deze uit sluimer haal dan staat de iMac zeker 3min. te spinnen bij het laden van het bureaublad allemaal door het syncen van Dropbox. (terwijl er niets te syncen valt) Schakel ik Dropbox uit dan is het uit sluimer komen vele malen sneller.
    Dropbox zou er goed aan doen als ze settings maakte zodat je kunt aangeven wanneer de app moet syncen. Op bepaalde tijden of 5min. na het opstarten-/uit sluimer halen van je Mac.
    Dat zou de ‘processor-kracht’ allemaal veel beter verdelen.

Als je bij activiteiten kijkt zie je dat bijna alle Apps 64Bits? zijn terwijl Dropbox dat niet is. Waarschijnlijk hebben ze gewoon nu hun beste jaren gehad en gaan ze nu hun best doen om het zo snel mogelijk af te breken;)

Bijdrager
    fred44nl

je kunt de DropBox-applicatie ook gewoon stoppen.
    en dan start je die weer op, als jij vindt dat er gesynchroniseerd moet worden.

Bijdrager
    stel maar

Ik heb dropbox ook op mijn iMac 2007 en zelfs op een PowerBook G4 draaien en het werkt prima, niks geen gedoe. Het uploaden duurt meestal wel wat langer maar dat komt door de servers van dropbox. Al hoe wel dat de laatste tijd ook beter gaat.
    Ik weet ook niet hoeveel ruimte je vrij hebt van je dropbox, maar ik gebrui 13,6% van de 30,5GB.

Bijdrager
    Robbes

Thanks allen voor de reacties!

De verschillende opties die jullie noemen had / heb ik al geprobeerd…. vooralsnog zonder resultaat…..

Het tijdelijk aan / uit zetten is ook geen optie want ik werk met mijn collega veel en vaak in dezelfde map. Misschien daar ook een stukje van het probleem, ik gebruik het vrij intensief en zal eens checken of de nieuwe dropbox-teams beter bevalt…..

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.