30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)
  • Q:

Bijdrager
    KarelWillem

Dropbox desktop app start niet

De Dropbox desktop app start niet meer, en Dropbox zegt letterlijk ‘zoek het zelf maar uit’.

Hoewel er staat dat je contact op mag nemen met support met de gegevens uit de link, antwoorden ze daarna met een ‘hier is de website, zoek het zelf maar op…’.

Dropbox deed het zaterdagochtend nog. Zondag na thuiskomst was het echter voorbij.

Onderstaand report heb ik ook aan hen gestuurd. Ik kan zonder de app, maar mét is toch wel wat handiger.

bn.BUILD_KEY: Dropbox
    bn.VERSION: 9.4.49
    bn.DROPBOXEXT_VERSION: failed
    bn.is_frozen: True
    pid: 2186
    ppid: 1
    uid: 501
    user_info: pwd.struct_passwd(pw_name='etak', pw_passwd='********', pw_uid=501, pw_gid=20, pw_gecos='etak', pw_dir='/Users/etak', pw_shell='/bin/bash')
    effective_user_info: pwd.struct_passwd(pw_name='etak', pw_passwd='********', pw_uid=501, pw_gid=20, pw_gecos='etak', pw_dir='/Users/etak', pw_shell='/bin/bash')
    euid: 501
    gid: 20
    egid: 20
    group_info: grp.struct_group(gr_name='staff', gr_passwd='*', gr_gid=20, gr_mem=['root'])
    effective_group_info: grp.struct_group(gr_name='staff', gr_passwd='*', gr_gid=20, gr_mem=['root'])
    DYLD_LIBRARY_PATH: None
    cwd: u'/Applications/Dropbox.app/Contents/Resources'
         real_path=u'/Applications/Dropbox.app/Contents/Resources'
               	mode=040755	uid=501	gid=20
         parent	mode=040755	uid=501	gid=20
    HOME: u'/Users/etak'
    appdata: u'/Users/etak/.dropbox/instance1'
             real_path=u'/Users/etak/.dropbox/instance1'
                   	mode=040700	uid=501	gid=20
             parent	mode=040700	uid=501	gid=20
    dropbox_path: u'/Users/etak/Dropbox'
                  real_path=u'/Users/etak/Dropbox'
                        	mode=040707	uid=501	gid=20
    sys_executable: '/Applications/Dropbox.app/Contents/MacOS/python'
                    real_path='/Applications/Dropbox.app/Contents/MacOS/python'
                          	mode=0100755	uid=501	gid=20
    trace.__file__: '/Applications/Dropbox.app/Contents/Resources/lib/python2.7/site-packages.zip/dropbox/client/ui/common/boot_error.pyo'
                    real_path='/Applications/Dropbox.app/Contents/Resources/lib/python2.7/site-packages.zip/dropbox/client/ui/common/boot_error.pyo'
                          	not found
                    parent	not found
    tempdir: u'/var/folders/v2/4xz1m92s4t1_w1gp3s6hyzhr0000gn/T'
             real_path=u'/private/var/folders/v2/4xz1m92s4t1_w1gp3s6hyzhr0000gn/T'
                   	mode=040700	uid=501	gid=20
    Traceback (most recent call last):
      File "dropbox/client/main.pyo", line 5148, in main_startup
      File "dropbox/client/main.pyo", line 2189, in run
      File "ui/common/uikit.pyo", line 536, in create_ui_kit
      File "ui/cocoa/uikit.pyo", line 120, in <module>
      File "Tungsten/__init__.pyo", line 29, in <module>
      File "objc/_lazyimport.pyo", line 76, in __init__
      File "objc/_lazyimport.pyo", line 38, in _loadBundle
    ImportError: Bundle could not be loaded

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 jaar, 10 maanden geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    TheBigZ

Kun je nog wel inloggen op de Dropbox website? Maw is je wachtwoord geldig?

Bijdrager
    KarelWillem

Ja hoor. Ik kan overal op Dropbox. Website, telefoon en tablet.

En alles werkt. Alleen op de desktop dus niet meer.

Bijdrager
    Shmoo

Al eens je KPN modem opnieuw opgestart?

Mogelijk is er een certificaatprobleem ontstaan door de nieuwe verbinding van KPN.

Bijdrager
    KarelWillem

Dat was mijn eerste gedachte. Mede door de dikke storing van zaterdag wellicht.

Dus het hele rijtje is afgegaan. Apple Airport, KPN Modem, computer. Alles uit en weer aan.

In- en uitloggen bij Dropbox. Voorkeuren van vrijdag terug gezet. Maar het mocht niet baten.

Bijdrager
    Shmoo

En wat als je de Dropbox app (machtiging) voor die computer eens intrekt en verbreekt op de Dropbox website/instellingen. Daarna de app verwijderen en ook alle onzichtbare folders en bestanden – en dan de app opnieuw installeren.

Bijdrager
    KarelWillem

Alle machtigingen voor bestaande computers waren al ingetrokken.

Via AppCleaner Dropbox en een hele zwik bestanden verwijderd.

App daarna opnieuw geïnstalleerd.

En… nope.

Bijdrager
    Buzz

En naar welke website verwijzen ze je dan? En krijg je na opnieuw installeren diezelfde foutmelding, en hetzelfde rapport?

Het ziet er voor mij toch uit alsof er iets in de Dropbox app bundel mis gaat. Heb je hem al gewoon een keer vanuit de Applications map naar de prullenbak gesleept (dus zonder dat aan AppCleaner over te laten), prullenbak geleegd, app opnieuw gedownload, en vanuit de nieuwe download geïnstalleerd?

Bijdrager
    KarelWillem

Zoek het hier maar op klant: https://www.dropbox.com/help/9223?ref=ar:)

Ja, normaal verwijderen en weer opnieuw installeren heb ik al een keer of vier gedaan.

Bijdrager
    Buzz

De instructies voor ‘advanced users’ onderaan deze pagina al gevolgd?
    https://www.dropbox.com/help/72

Bijdrager
    Shmoo

En in Systeemvoorkeuren > Privacy > daar heb je Dropbox ook toegang gegeven tot je systeem?

Bijdrager
    koen

Hier werkt het gewoon hoor.:evil:

Bijdrager
    KarelWillem

Het zal vast bij meer mensen werken.;)

Shmoo op 05 september 2016

En in Systeemvoorkeuren > Privacy > daar heb je Dropbox ook toegang gegeven tot je systeem?

Bijdrager
    KarelWillem
    Buzz op 05 september 2016

De instructies voor ‘advanced users’ onderaan deze pagina al gevolgd?

Daarbij gaan ze er wel vanuit dat je Dropbox hebt kunnen openen.

Maar als ik dat even vergeet, en de terminal-commando’s gebruik, is het effect hetzelfde: Dropbox start niet.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 10 maanden geleden door  KarelWillem.

Moderator
    Night

Heb je de lokale dropbox folder ook al eens verwijderd voordat je dropbox opnieuw installeerde?
    (zie ook hier: http://forums.macrumors.com/threads/couldnt-start-dropbox-error.1737201/)

Bijdrager
    Buzz
    KarelWillem op 06 september 2016

Daarbij gaan ze er wel vanuit dat je Dropbox hebt kunnen openen.

Maar als ik dat even vergeet, en de terminal-commando’s gebruik, is het effect hetzelfde: Dropbox start niet.

Nee hoor. Bovenaan staat waar het allemaal op van toepassing is, waaronder jouw probleem:

Dropbox fails to open and reports an error message.

Vervolgens de oplossing:

If your settings are corrupted, one way to reset them is by unlinking and then relinking your computer to your Dropbox account.

En als dat niet werkt dan komt het misschien door een permissie probleem, en kan je dus die “chmod” instructies volgen. Dat er bij staat dat je eerst de app moet sluiten komt natuurlijk omdat de Dropbox app wel kan werken, maar het syncen niet. In jouw geval moet je er in ieder geval voor zorgen dat dat venster met die foutmelding niet meer in beeld is, en er ook in de status bar geen Dropbox icoon meer te zien is, voordat je aan die terminal stappen begint. En na afloop van je terminal commando’s moet je natuurlijk wel weer die unlinking and relinking stappen proberen. Het idee is dat het nu meer kans van slagen heeft, omdat je permissies nu wel goed ingesteld staan.

Mocht het allemaal niet baten, heb je de Dropbox app al eens opgestart vanaf een nieuwe user op dezelfde Mac?

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 10 maanden geleden door  Buzz.

Bijdrager
    KarelWillem

Ja.:)

En zoals je hierboven kunt lezen heb ik al die stappen al eens uitgevoerd.

En ook in een ander user-account start de app niet.

Bijdrager
    MelvinCornelissen

Als je dropbox quit en het volgende uitvoert.

sudo chown "$USER" "$HOME"

sudo chown -R "$USER" ~/Dropbox

sudo chmod -R u+rw ~/Dropbox

sudo mv ~/.dropbox ~/.Trash/dropbox.old

sudo mv ~/.dropbox-master ~/.Trash/dropbox-master.old

sudo chmod -N ~

sudo mv /Library/DropboxHelperTools ~/DropboxHelperTools.old

Met name de DropboxHelperTools en permissie problemen in je account kunnen problemen geven. Dit laatste lijkt echter niet het probleem te veroorzaken daar je er ook onder andere accounts last van hebt.

Bijdrager
    KarelWillem

Bijna goed, op één missende directory na (zie selectie). Maar verder doet het nog niets.

Bijdrager
    Buzz

Het gaat er niet om dat je al die stappen al eens hebt uitgevoerd, ik begrijp natuurlijk ook wel dat je dat al hebt gedaan. Het gaat er om dat je ze na elkaar in de juiste volgorde uitvoert, en dat maak je niet erg duidelijk.

Het kan best dat al die permissie veranderingen op zich geen direct effect hebben op de werking van de app. Wat ze wel zouden moeten doen is de unlinking/relinking procedure daarna laten werken.

Bijdrager
    KarelWillem

Wat ze wel zouden moeten doen is de unlinking/relinking procedure daarna laten werken.

Unlinken kun je via de website doen. Dat werkt altijd, en is dus al gedaan.

Relinken van je computer zul je echter via de desktop app moeten doen. En die start niet.

Bijdrager
    koen

Wat is de Desktop app eigenlijk? Is dat het menuutje bovenin het scherm of iets anders?

Bijdrager
    KarelWillem

Dat is onder onder andere het menu bovenaan ja.

Stel: ik gooi wat foto’s op mijn telefoon in de Dropbox-map.
    Zonder de app worden die niet gesynct met de map op mijn Mac.
    Alleen online zijn ze dan terug te vinden in die map.

En verder worden er contextuele menu’s toegevoegd aan je Dropbox-map op de Mac.

Bijdrager
    Shmoo
    MelvinCornelissen op 06 september 2016

Als je dropbox quit en het volgende uitvoert.

sudo chown "$USER" "$HOME"

sudo chown -R "$USER" ~/Dropbox

sudo chmod -R u+rw ~/Dropbox

sudo mv ~/.dropbox ~/.Trash/dropbox.old

sudo mv ~/.dropbox-master ~/.Trash/dropbox-master.old

sudo chmod -N ~

sudo mv /Library/DropboxHelperTools ~/DropboxHelperTools.old

Met name de DropboxHelperTools en permissie problemen in je account kunnen problemen geven. Dit laatste lijkt echter niet het probleem te veroorzaken daar je er ook onder andere accounts last van hebt.

Kan zoiets ook helpen tegen het traag automatisch opstarten van Dropbox? Als ik mijn computer aanzet duurt het altijd ±8 minuten voordat Dropbox klaar is met opstarten en laden. Dit is zo irritant. De dienst werkt verder perfect alleen dat opstarten slaat helemaal nergens op.

Ik heb ook eens gecontroleerd of dat iets typisch Mac app is maar op de iMac (boekhouding) met een ander account is dat totaal niet het geval, daar start alles binnen 10 seconde op en is het klaar voor gebruik.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik denk er hard over om volledig naar Google Drive over te gaan.
    Ten eerste is dat momenteel toch de Cloud die ik meestal gebruik.
    Ten tweede heb ik daar veel meer opslag.

Dropbox mag dan gewoon in de Cloud blijven.

Bijdrager
    Shmoo

Dropbox mag dan gewoon in de Cloud blijven.

:-D wat had je anders gedaan. Dropbox op een USB-stickie gezet?

Bijdrager
    KarelWillem

De troep in de map op mijn Mac gooien.
    Wat in de cloud staat is daar een kopie van.

Nu ik de spullen niet meer in die map op mijn Map kan werpen*, moet ik het rechtstreeks online doen. Zonder syncen met de Mac.

Ofwel: in plaats van twee bestanden, krijg je er nu nog maar één.

*Nou ja, het kán wel. Maar is niet echt heel zinvol.;)

Bijdrager
    SvS
    Shmoo op 06 september 2016

Kan zoiets ook helpen tegen het traag automatisch opstarten van Dropbox? Als ik mijn computer aanzet duurt het altijd ±8 minuten voordat Dropbox klaar is met opstarten en laden. Dit is zo irritant. De dienst werkt verder perfect alleen dat opstarten slaat helemaal nergens op.

Ik heb ook eens gecontroleerd of dat iets typisch Mac app is maar op de iMac (boekhouding) met een ander account is dat totaal niet het geval, daar start alles binnen 10 seconde op en is het klaar voor gebruik.

Daarom heb ik Dropbox van mijn mac afgehaald. Elke keer als ik het opstart, duurt het ellendig lang voor ik ook maar iets kan doen. Evenals Google Drive. Het zou zodanig geschreven / geprogrammeerd moeten zijn dat het niet de hele systeem in beslag neemt om te synchroniseren nadat de Mac is opgestart.

Bijdrager
    KarelWillem

Daar heb/had ik gelukkig geen last van.

De Mac (/Hackintosh) is binnen een minuut actief, inclusief de hele zwik Cloud-services.

Bijdrager
    koen

Dropbox duurt hier ook erg lang, niet alleen bij het opstarten, ook bij het uit de slaapstand komen.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.