10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    milann

drop down menu in css

Hallo,

Ben bezig om een website te maken. Nu moeten er ‘dropdownmenu’s’ inkomen.
    Hoe kan ik deze maken in dreamweaver CS3?
    Kan iemand mij de makkelijkste manier beschrijven?

Bedankt,

Milan

Bijdrager
    iJoost
    Bijdrager
    computer space

Die van Stu Nichols zijn goed, maar dat betekent lekker hand-coden. Kant en klaar uitpoepen in DW is er niet bij.
    Ik heb Stu’s code ook op onderstaande site gebruikt, maar er zit een nadeel aan:
    In IE werkt ie niet wanneer je geen vaste breedte van de kolommen wilt. Dat wilde ik zelf niet, dus bij mij is het voor IE iets anders opgelost. Ook lastig: wil je de boel met PHP maken, dan is het ook een enorme puzzel. Dat is bij alle Stu-Nichols dingen moeilijk. Mooie CSS, maar verschrikkelijk pittig om CMS gestuurd te maken.

Bijdrager
    readefries

Met whatever:hover kun je dit heel gemakelijk doen.

Succes!

Bijdrager
    DarkRaverNL

Zoals ik ook al in een vorig draadje heb gezecht: http://phoenity.com/newtedge/horizontal_nav/

CSS en HTML based, aardig makkelijk om aan te passen, en werkt vrijwel met alle grote browsers perfect.

Geblokkeerd
    Geanonimiseerde gebruiker

Standaard in DW weet ik niet maar deze is goed.
    http://www.alistapart.com/articles/horizdropdowns

Bijdrager
    hansenonline

in je insert menubar bij de spry staat een horizontaal en een vertikaal menu en nog meer voorbeelden die je meteen kan maken.
    ga eens opzoek naar tutorials over dw cs3, dan weet je meteen meer wat voor een leuke dingen er al standaard mee geleverd worden.

Geblokkeerd
    Geanonimiseerde gebruiker
    Bijdrager
    computer space

@mstegink: Hij zoekt CSS. Die link is met JS.

Bijdrager
    readefries
    ”Martiniman”

@mstegink: Hij zoekt CSS. Die link is met JS.

Er is geen JavaScript nodig, alleen heb je bij gebruik van IE6 een HTC (HTML Component) gebruikt.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.