5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Jackson_N

Drivers Windows 7 in Bootcamp

Beste Leden,

Kort geleden windows 7 op mijn Mac pro geïnstalleerd, alleen kan ik de drivers niet installeren.
    Ik heb de drivers via bootcamp op een stick gezet, maar wanneer ik deze probeer te installeren loopt het programma vast.
    Iemand enig idee wat het kan zijn?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Welk model Mac Pro heb je? Het late 2013 model ondersteunt namelijk geen Windows 7 meer. Je zult Windows 8.1 moeten installeren op dat model.

Bijdrager
    Jackson_N

Een Macbook Pro 13 inch uit begin 2011. Die ondersteunt windows 7 als het goed is gewoon, windows 8.1 heb ik ook geprobeerd maar dan krijg ik foutmelding..

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Ho ho, een MacBook Pro is wel wat anders dan een Mac Pro hé! Klik eens rechts op het installaltieprogramma en kies voor “Uitvoeren met beheerdersrechten” (o.i.d.). Werkt het dan?

Open eens het apparaatbeheer. Kan je dan handmatig de drivers installeren:

1. Druk op command+R
    2. Type “devmgmt.msc” en druk op return
    3. Ga naar de niet-herkende apparaten (en waarschijnlijk de GPU die een generic VGA driver gebruikt) en klik er rechts op.
    4. Kies voor “Driver updaten” of “Update driver”
    5. Kies ervoor om de drivers handmatig te zoeken en wijs het systeem maar de locatie van de drivers (je USB stick in dit geval)
    6. Werkt het? Herhaal dan voor alle andere apparaten.

Je kan er ook voor kiezen om Windows zelf te laten zoeken. Voor generieke Mac-onderdelen zoals de Airport-kaart moet Windows uit zichzelf drivers kunnen vinden. Voor dingen als de volumetoetsen en eject-toets moet je wel de software van Apple installeren.

Bijdrager
    Jackson_N

Bedankt voor je snelle reactie!
    Ik ga het meteen even proberen. Handmatig installeren heb ik wel geprobeerd maar dat lukte ook niet, althans niet voor alle drivers.
    Er hoeft trouwens geen internet connectie te zijn neem ik aan?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.