10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Jochem95

Drivers updaten van MBP 2018

Hoi,

Ik speel al een lange tijd een spel via MacOS maar dit werkt niet naar behoren. Schijnt via Parralels -> windows 10 veel vloeiender te lopen. Zodra ik inlog krijg ik een wit scherm en de melding dat ik mijn drivers moet updaten.

Weten jullie hoe ik mijn drivers kan updaten?

MBP 15 inch 2018

Intel i7

16GB 2400MHz DDR4

Radeon Pro 555X 4GB

Intel UHD Graphics 630 1536 MB

Alvast bedankt,

Jochem

Bijdrager
    fred44nl

en er staat niet bij, welke drivers ??

welke versie van macOS draait er nu op je MacbookPro ??

Bijdrager
    Kwadraatje

Die drivers zitten ingebakken in het systeem. Dus als je systeem uptodate is, zijn de drivers dat ook.

Om te gamen zou je nog het beste Windows onder Bootcamp moeten draaien. Om welk spel gaat het?

• Deze reactie is gewijzigd 6 dagen, 8 uren geleden door Kwadraatje.
    Bijdrager
    penseel

Of nog beter een Windows notebook.

Bijdrager
    Jochem95

<p class=”cite”>fred44nl op 2 augustus 2020 om 12:22</p>
    en er staat niet bij, welke drivers ??

welke versie van macOS draait er nu op je MacbookPro ??

Nee, ik heb een printscreen toegevoegd. macOS 10.15.5 staat erop, met andere versies had ik hetzelfde probleem helaas.

Bijdrager
    Jochem95

<p class=”cite”>Kwadraatje op 2 augustus 2020 om 12:22</p>
    Die drivers zitten ingebakken in het systeem. Dus als je systeem uptodate is, zijn de drivers dat ook.

Om te gamen zou je nog het beste Windows onder Bootcamp moeten draaien. Om welk spel gaat het?

Ja lijkt mij ook, maar MacOS is helemaal up-to-date. Gaat om Runescape.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik neem aan dat in het “Energie voorkeuren” paneel de optie “Automatische video keuze” aan staat? Anders is het nog mogelijk dat de grafische kaart niet (goed) ondersteund wordt. De vraag over het upgraden van de drivers zou namelijk helemaal niet moeten verschijnen. Een spel draait bij de juiste systeemvereisten of het draait niet.

Als je in het spel de video opties verandert (lagere resolutie b.v. of anti-aliassing uit) maakt dat dan wat uit?

Bijdrager
    feek

@Hendrik ijzerbroot ┬áDie instelling moet volgens mij juist uit staan (dus niet aangevinkt). Op het moment dat die uit staat gevinkt zal altijd de “Radeon Pro” worden gekozen en niet worden geswitcht!

Kijk maar bij “Over deze Mac” , daar kan je zien welke kaart is geselecteerd.

Overigens heb ik sinds de laatste macOS update 10.15.6 problemen met dit automatisch switchen bij Photoshop (en op internet zie ik ook dat er bij Chrome problemen zijn). Dus zou zomaar door de laatste update kunnen komen.

• Deze reactie is gewijzigd 5 dagen, 13 uren geleden door feek.
    Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Dat klopt, maar in dit artikel staat dus ook dat als deze optie aan staat het OS zelf de beste GPU kiest voor de huidige applicatie. Dus ik vroeg mij af of dat dan wat uitmaakte bij het programma in kwestie. (Ik heb zelf overigens een iMac met 1 GPU systeem dus ik kan dat niet testen)

De TS zegt dat hij dit probleem ook had bij eerdere versie’s van het OS.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Bij zoeken naar de minimum systeemeisen voor Runescape (wat overigens een heel oud spel is van het MMORPG type) kwam ik een artikel tegen over dat als de GPU niet ondersteund wordt de CPU het overneemt. Dus dan draait OpenGL c.q. Metal niet en is er geen grafische versnelling.

Als dat nergens in het spel zelf te zien is zou je dat kunnen controleren door activiteitenweergave mee te laten lopen en als je dan na enkele minuten spelen naar het CPU gebruik kijkt dan zou dat laag moeten zijn als de GPU al het grafische werk doet.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.