17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    lekzicht

Drivers mac book versus Windows

Hallo een vraag. Ik heb op een oude mac book pro uit 2012 Windows geïnstalleerd, dit ivm games. Dus zonder apple software. Dus de hardeschijf geformatteerd voor Windows en geinstaleeerd. Maar Windows herkent nier alle drivers. Hoe kom ik hier aan ik kan het niet vinden. En zoeken naar nieuwe drivers werkt niet.?

Bijdrager
    digilb

Niet alle Mac drivers zijn beschikbaar via Windows Update.
    Het beste kun je bij Apple een Bootcamp driver pakket downloaden (alle drivers in één) en dat installeren, zie
    https://support.apple.com/nl_NL/downloads/bootcamp.

Bijdrager
    lekzicht

Dit had ik dus al geprobeerd maar toen ik wou installeren gaf hij aan dat het niet geschikt was?

Bijdrager
    digilb

Ik dacht dat er meerdere Bootcamp driver pakketten zijn. Je moet degene kiezen voor jouw type Macbook Pro, en de Windows-versie (10?) die je hebt geinstalleerd.
    Op https://support.apple.com/nl_NL/downloads/bootcamp zie ik nu dat er geen nieuwere bootcamp drivers zijn dan van augustus 2015. Misschien dat Apple is overgegaan op een andere manier van het aanbieden van de juiste drivers?

Bijdrager
    lekzicht

Dat kan ik dus niet vinden en dus stel ik de vraag hier, maar dank voor t meedenken.

Bijdrager
    Q-collective

Het is bij nieuwere versies van Windows / macOS het geval dat je deze drivers niet meer kunt downloaden. Je moet ze downloaden via de Boot Camp Assistent, in macOS dus. Heb je geen macOS, pech.

Bijdrager
    digilb

En moet je ze ook op dezelfde hardware downloaden om exact de juiste drivers te ontvangen?

Bijdrager
    Q-collective

Als deze methode de enige is gebruikt kan worden, dan wel ja.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Het is toch ook heiligschennis om op een Mac Windows te zetten…

Bijdrager
    SvS
    JoopJoopJoop op 01 september 2017

Het is toch ook heiligschennis om op een Mac Windows te zetten…

Nee, hoor. Ik heb het niet, maar ik kan me juist goed voorstellen dat mensen dat wel willen of mòeten, zonder hiervoor een aparte Windows computer te kopen.

Bijdrager
    lekzicht

Heiligschennis??? nee als je een Mac Book over hebt en kids willen gamen, zou ik dan een nieuwe moeten kopen om heiligschennis te voorkomen. Maar als t heiligschennis is en je wilt dit delen kan je altijd een nieuwe topic beginnen,toch.

Bijdrager
    digilb

Mac hardware heeft onder Windows 10 langere ondersteuning dan onder MacOS.
    (Mijn iMac late 2006 ging niet verder dan Mac OS X 10.7.5, maar werkte nog wel jarenlang prima door onder Windows 10 32-bits.)

Bijdrager
    Bart119

Apple leverde jarenlang Internet Explorer als stock browser mee met MacOS, dat is pas heiligschennis:D

Bijdrager
    digilb
    Bijdrager
    Q-collective

Wat een rare discussie opeens. Apple ondersteunt gewoon Windows op een Mac, via Boot Camp. Niks heiligschennis.

Het probleem is nou net Boot Camp.

Als je geen macOS meer hebt, kun je het altijd nog installeren via de Internet Herstel (CMD-ALT-R tijdens opstarten). Maak een partitie aan van 20GB en dat moet ruim voldoende zijn. Desnoods installeer je het op een USB stick van 32GB (je moet wel nog een USB stick hebben voor de drivers;) ).

Bijdrager
    lekzicht

Dank ik ga t proberen

Bijdrager
    Maurits

Het is een uitdaging om zonder de Bootcamp assistant de juiste drivers te downloaden, want afhankelijk van type macbook, en versie windows.

Hier http://www.123myit.com/boot-camp-drivers/macbook-pro/ staat een aardige lijst met links (let op dat je altijd van apple.com download..)

zoals b.v. deze macbook:

MacBook Pro (13-inch, Mid 2012) Windows 10 BCA, Windows 8 64-bit, 5.1.5621 Windows 7 64-bit, 5.1.5621 Windows 7 32-bit, 4.0.4255

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.